Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb morgen een belangrijke toets latijn maar kan me geheel niet meer concentreren en voel me moe zwak en ziek, wat kan ik lees omschrijving aub ?

doen on toch een goed cijfer te halen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Voor deze keer te laat. Daar is niets meer aan te redden.

Maar voor volgende keer: Begin gewoon op tijd met leren. Leren is een process waar tijd voor nodig is. Als je gewoon 4 weken geleden al begonnen was met de stof bij te houden, had je nu geen probleem gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op tijd naar bed en sta morgen om 6 uur op om nog het een en ander te leren. 's ochtends heb je een fris geheugen dus kan je meer opnemen!

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat het nu los, ontspan en wens jezelf toe dat je het kunt. Zelfvertrouwen. De wereld vergaat niet en jij ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet in welke klas je zit en of deze toets mee gaat tellen voor het schoolexamen, maar als dat wel zo is raad ik je aan om morgen ziek thuis te blijven. Je kunt beter de toets missen en later een nieuwe poging doen, dan een toets proberen te maken terwijl je je beroerd voelt. Dan heb je immers grote kans op een laag cijfer en daar zit je dan aan vast. Als een leerling ziek gemeld is kan hij of zij altijd op een later tijdstip de toets maken. En dan zorg je natuurlijk dat je goed voorbereid bent en helemaal fit.
Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Slecht advies, weg van de minste weerstand. Je kunt niet weglopen van je verantwoordelijkheden (en n toets hoort daarbij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Anneliez, dit is niet een slecht advies. Wij geven op school dit advies aan leerlingen in de examenklas en hun ouders. Het gaat natuurlijk alleen op voor leerlingen die echt ziek zijn, en dat is Nina (moe, zwak, ziek). Als je dan namelijk toch de toets probeert te maken zit je vast aan het cijfer. Wees liever verstandig en meld je ziek zodat je een eerlijke kans hebt bij de toets als je je weer gezond voelt. Natuurlijk geef ik dit advies niet aan iemand die tegen de toets opziet. Ik neem aan dat Nina echt ziek is en dan is mijn advies een heel verstandig advies :-)
Probeer nog wat te leren, vanavond nog wat, en morgenochtend. Ik leg altijd m'n boeken onder m'n kussen 's nachts... Ze zeggen dat het werkt :)
Maar meer kan je niet doen, je bent veel te laat begonnen. Als je morgen merkt dat je je ziek voelt, ga dan niet naar school, dan kan je thuisblijven én kan je later de toets inhalen.
Maar verder zou ik geen goed cijfer verwachten, als je nú gaat beginnen aan een belangrijke toets morgen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dit op jouw school ook geldt, maar bij mij kun je je ouders een briefje laten schrijven dat je niet hebt kunnen leren omdat je ziek was. Baat het niet dan schaadt het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je deze truc maximaal 1 of 2 keer per schooljaar uithaalt werkt het prima: overgeven faken!

Pak een beker en vul die met koffiemelk, pak wat brood en kauw erop. Spuug het brood in de beker met koffiemelk. Goed roeren en neem het in je mond (niet doorslikken). Verstop de beker, loop naar het toilet, spuug alles in de wc en maak kotsgeluiden. Roep je ouders en vraag of ze je ziekmelden.

Eventueel vanavond al wat klaarzetten zodat je dit morgenochtend kunt doen. Als het makkelijker is kun je het braken ook vanavond faken en dan morgen zeggen dat je nog niet bent opgeknapt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens: de tijd die je thuis hebt omdat je 'schoolziek' bent kun je dan nuttig gebruiken door flink te leren aan deze (en de andere) toetsen die je nog moet doen. Je hebt zomaar 1 of 2 dagen (misschien ook het weekend) extra om te leren, waardoor je ook een goed cijfer kunt halen voor alle toetsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien toch nog eruit halen wat je eruit kan halen. Neem een verkwikkende douche, eet fruit en drink veel water. Ga tussendoor even een wandeling maken of wissel je pauzes af met een goed muziekje. Stort je op de stof en morgen en overmorgen kan je weer moe, zwak en ziek zijn. Nu is het belangrijk om die toets te halen.

Pep jezelf op om ervoor te gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een soort kaartjes maken met voor op Nederlands en achter op het Latijns is het fout geeft niet onder op de stapel :D maar nu valt er niet veel meer aan te doen :( maarja
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding