Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt het wettelijk collegegeld elk jaar verhoogd?

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Inschrijfgeld is te zien dat het collegegeld voor een HBO of WO bachelor ieder jaar met meer dan 3% stijgt. Voor het studiejaar '014-'015 zal het collegegeld 1906,- euro bedragen. Ook dat is een stijging van 3,87%. Persoonlijk vind ik het belachelijk veel geld.
Maar waardoor is er elk jaar een stijging noodzakelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een bron die een verheldering geeft over die 6800 euro p/j? Daarnaast is meer dan 3 procent een behoorlijke stijging, als alles zo snel zou stijgen dan duurt het niet lang voor alles op z'n gat ligt..
Poet
9 jaar geleden
Salarissen gaan overigens niet meer omhoog, integendeel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat zijn niet de kosten die een universiteit van een student heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat heeft er mee te maken dat de Nederlandse politiek steeds liberaler wordt. Waardoor wij -de Nederlanders- steeds meer kosten zelf moeten ophoesten. Daarom gaat de Basisbeurs + aanvullende beurs ook wordt omgezet in een lening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zover als ik weet ben ik de laatste lichting die volgend jaar nog een beurs krijgt. Daarna wordt het omgezet in een lening. Stond zelfs in het examen van economie 2014 :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel het staat erin. (wel van de havo natuurlijk, ik weet niet wat jij doet) de allerlaatste opgave gaat daarover.
Ik weet alleen dat wij de laatste lichting zijn en er daarna een lening komt, als het zo is, en ik geloof je hoor, dat er toch een speciale regeling komt voor ouders die weinig verdienen, zou dat best kunnen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding