Welke opleidingen heb je nodig als je voice-actor wilt worden, en waar kun je beginnen?

Ik wil graag voice actor worden. Dus vraag ik om zoveel mogelijk info. Zoals welke opleidingen heb je nodig als je voice-actor wilt worden, en waar kun je beginnen? En wat de plus en minpunten zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een echte opleiding is er niet. Er zijn wel cursussen, maar misschien is het handig om eerst de adviezen uit de volgende link te lezen: http://voiceover.nu/voice-over-worden.html

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Stemacteur vind je deze informatie over de opleidingen voor het beroep van voice-actor (of stemacteur) en nog veel meer. In de tekst zie je vanzelf de voor- en nadelen van het beroep.:

"Opleidingen tot stemacteur

Voor het beroep van stemacteur of voice-over is geen opleiding te volgen. Wel zijn er verschillende cursussen en workshops op het gebied van stemacteren die meestal door ervaren stemacteurs en/of voice-overs worden gegeven."

"Beroepsprofiel stemacteur

Een stemacteur is iemand die zijn stem gebruikt om verschillende televisie- of radioprogramma's in te spreken."

"Arbeidsvoorwaarden stemacteur

Voor het beroep van stemacteur valt geen precieze indicatie te geven; het salaris hangt volledig af van de stemacteur zelf en aan welke (en de hoeveelheid) programma's hij meewerkt."

"Persoonstypen stemacteur

De stemacteur is een perfectionist. Hij probeert de tekst die hij moet inspreken op een zo bijzondere, aparte of de beste manier mogelijk in te spreken om het uiteindelijke product goed af te kunnen leveren en er iets moois van te maken.

Daarnaast is de stemacteur vaak ook een levensgenieter omdat hij van zijn hobby zijn beroep heeft weten te maken."

"Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden stemacteur

Het arbeidsmarktperspectief voor een stemacteur is laag. Het is moeilijk om van het werk als stemacteur rond te kunnen komen omdat er freelance met losse opdrachten wordt gewerkt en er veel stemacteurs zijn die deze opdrachten proberen te bemachtigen; hiervoor is het belangrijk dat de stemacteur met de juiste mensen in aanraking komt of ergens een vaste baan kan bemachtigen (als bijvoorbeeld voice-over voor een vast programma of stemacteur voor een langlopende tekenfilm). Ook zijn er vrij weinig doorgroeimogelijkheden."

Kijk verder op http://www.nationaleberoepengids.nl/Stemacteur
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje wel :) Misschien kan ik dus toch maar later solliciteren bij de Sims :) Dat is mijn droom.