Heb ik met een mbo-4 juridisch openbaar bestuur diploma een reele kans bij de hbo-opleiding Bestuurskunde? En moet ik nog een toelatingstoets maken?

Momenteel volg dus mbo niveau 4 juridisch medewerker openbaar bestuur. Omdat mijn kwalificatie enkel toereikend is op beleidsondersteunend en uitvoerend niveau en ik graag wil nadenken over het waarom en hoe beter van mijn toekomstige beroepenveld, is het mijn ambitie om middels de hbo-opleiding Bestuurskunde, beleidsmedewerker binnen de muren van de overheid te worden. Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie reacties! Groet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Naar mijn weten word je met een MBO-4 diploma toegelaten op elke HBO opleiding. Misschien heb jij zelfs de kans om vrijstellingen te krijgen, mits die MBO-4 opleiding voltijds is, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mbo niveau 4 is voldoende om hbo te volgen!!!
Vraag het na op de hogeschool waar je heen wil.
Ga naar open dagen en dergelijke!!!