Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je te maken krijgt met een collega van je contactpersoon, die je (nog) niet persoonlijk kent. Wat is dan de juiste aanhef?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
955

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Geachte heer, of, Geachte mevrouw,

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je die te spreken krijgt dan zeg je bijvoorbeeld:
Goedemiddag,
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Geachte heer, mevrouw, mejuffrouw,<<
naar aanleiding van bladiblabla.....

En heeft die persoon een titel (arts, jurist) ,
dan is het respectievelijk; weledelzeergeleerde of
weledelgestrenge

Voorts kunt u googlen op titulatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Mejuffrouw is hopeloos ouderwets, dat kan echt niet meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad amadea, dat stamt echt nog uit de prehistorie en wordt zeker ten kantore ook niet meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mejuffrouw is ongehuwd, mevrouw is gehuwd.
een verkeerde aanspreektitel is ongewenst.
Ik zou zeggen: dat hangt een beetje van de bedrijfscultuur af. En van de relatie die jij met het bedrijf hebt. In sommige bedrijfstakken gaat het veel formeler toe dan in andere. Als je weet dat men binnen het bedrijf heel informeel met elkaar omgaat (b.v. bij een reclamebureau of maatschappelijke organisatie), dan zou ik gewoon "Beste X" als aanhef kiezen. Wanneer het b.v. om personeel van een bank of andere grote onderneming gaat, zou ik "Geachte heer/mevrouw" gebruiken. Ook het tweede punt dat ik bovenaan noemde, speelt mee. Als je zaken met elkaar doet "op basis van gelijkwaardigheid" ga je makkelijker informeel met elkaar om dan wanneer je afhankelijk van het bedrijf bent, b.v. als leverancier. Kortom, het is vooral een gevoelskwestie en er bestaan geen strikte regels voor.
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik begin dan met Beste ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding