Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik MBO werk- en denkniveau als ik in VWO 3 zit?

Ik zou het leuk vinden om als bijbaantje bij de Mediamarkt te werken, maar daar staat dat je "MBO werk- en denkniveau" nodig hebt voor die functie. Nou zit ik op dit moment in VWO 3 en ik vroeg mij af: is dit genoeg voor deze bijbaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
crispy
5 jaar geleden
Je zult toch moeten werken voordat je weet wat voor werkniveau je hebt. Praktische ervaring is wat er dan ontbreekt.
TurfGraver
5 jaar geleden
Als ik naar de niveau bij Mediamarkt kijk denk ik dat mbo al sterk overgekwalificeerd is. :)
Amadea
5 jaar geleden
Nee. Op dat niveau kun je pas zitten als je je diploma vwo binnen hebt.
TurfGraver
5 jaar geleden
Gaat om werk denkniveau Amadea, niet om een afgerond opleiding.
MarBet
5 jaar geleden
Een wat rare eis, want mbo heeft vier niveaus, waarbij er tussen het laagste en hoogste nogal een verschil zit. Het zegt dus niet zoveel en je voldoet er al aan als je simpele assisterende werkzaamheden kunt uitvoeren (uitgaande van laagste niveau mbo). Gewoon niks van aantrekken dus en solliciteren. Als je niet aan de eisen voldoet of er andere sollicitanten zijn die beter passen, hoor je dat vanzelf. Of bel even om het te vragen, kun je meteen aangeven waarom je graag dat baantje wilt en vergroot je je kans om aangenomen te worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Medewerker kassa kun je sowieso op solliciteren. Maar in principe kun je het altijd proberen bij het onderdeel van de mediamarkt dat je leuk vindt om te doen als bijbaantje. Maar je hebt geen MBO denk werk niveau. Meestal kijken ze goed naar cv's en kijken ze welke het beste aansluit op hun profiel eisen. Ook motivatie is erg belangrijk. Niet geschoten is altijd mis. Dat is mijn advies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding