Ik vind mijn werk niet meer leuk. Wat moet ik doen? Ik heb een paar dagen proef gedraaid en vond het leuk omdat het afwisselend was...

... Nu is het zo dat het de hele dag hetzelfde ritueel is. Wat moet ik doen, ik ben er pas een maand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat voor werk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in elk geval met m'n baas gaan praten, dat je nu niet het werk doet wat je dacht dat je zou gaan doen (dat lijkt me hier het geval).

Antwoorden (8)

Concentreer je op het deel dat je wel leuk vindt. Iedereen moet werken. En niet alles kan 100% leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon blijven werken, je kunt wel stoppen, maar dan heb je geen werk. Gewoon verstand op nul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er zelf ook wat van maken. Je kunt wel gelijk opgeven maar daar zul je dan je hele leven tegenaan lopen. In veel 'afwisselende' banen is de kern van je taken gelijk. Daarvoor ben je ook voor die baan aangenomen.

Als het echt niet is wat je zoekt kun je beter op zoek gaan naar wat anders. Maar bedenk je wel dat je niet altijd kan weglopen als je iets tegenvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo snel al baalt, moet je geheid iets anders gaan doen en niet blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou iets anders kunnen zoeken en je zou kunnen blijven dat is aan jouw. Maar bedenk je wel dat alle baantjes hoe afwisselend ook uiteindelijk hetzelfde worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vond het eerst afwisselend en nu na een maand al ineens niet meer?
Verwacht je niet te veel van afwisselend werk?
Volgens mij moet je goed nadenken wat je werkelijk wilt.
Alle werk is op den duur een bepaald ritueel waarbij je met dezelfde collega's op dezelfde tijden dezelfde werkzaamheden verricht.
De afwisseling in het ene baantje is natuurlijk iets meer dan in het andere baantje, lopende band werk is per definitie weinig afwisselend.
Ook een koerier heeft dan weliswaar steeds met andere routes en andere mensen te maken, maar ook hij zit toch steeds maar weer in de file op de weg, hij zal dat ook op den duur als weinig afwisselend zien.
Bedenk dat je tijdens je werk ook zelf voor een klein beetje afwisseling zou kunnen zorgen door bijvoorbeeld niet altijd je pauzes op dezelfde manier te besteden en af en toe een praatje met andere collega's te maken dan die waar je direct mee te maken hebt.
Het is al net als vroeger op school: het is niet altijd even prettig, maar het is onvermijdelijk.
Je kunt niet steeds van werk veranderen omdat je het niet afwisselend genoeg vindt, je moet steeds weer onderaan beginnen en komt daardoor nooit in aanmerking voor de interessantere baantjes in het zelfde bedrijf.
Succes met nadenken en zoek plezier in je werk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was bleef ik hier werken maar ging intussen op zoek naar een andere baan. Dan hou je de eer aan jezelf, hoeft niet bij anderen aan te kloppen, en het gaat geheid goed voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak lol met je collega's.

Ik heb zelf de saaiste dingen gedaan, zoals tuinbeelden uit mallen haalden (elke dag dezelfde) en aanrechtbladen inpakken (lopende band, niks anders als papier eronder en tak tak tak wat nieten erin). Maar ik ging met plezier naar m'n werk, omdat ik veel lol had met m'n collega's.

Na m'n studie kreeg ik het qua werkzaamheden veel afwisselender. Maar toen zat ik in eerste instantie in m'n eentje op een kamertje. Ik ging haast dood van verveling. Tot er een collega bij kwam en er weer lol gemaakt kon worden.