Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik heb even op de site gekeken waar je een link van hebt gegeven. Ik kan daarop de term "1/2 Havo-advies" niet vinden, maar ik zag wel een indeling over de toelating. Daaruit begrijp ik dat er bij aanmelding gekeken wordt naar twee dingen: het advies van de basisschool èn de testresultaten (Cito). Die twee kunnen hetzelfde zijn, dus de basisschool adviseert Havo en de test wijst ook Havo uit. Maar het komt ook voor dat er verschil is: de test wijst Havo uit en de basisschool geeft advies VWO. Omdat je bijvoorbeeld in de week van de Cito toets niet fit was, of de leerkrachten van de basisschool weten door jarenlange ervaring met de leerling dat hij of zij een ontzettende doorzetter is met een goede leerhouding. In dat geval zijn de twee adviezen dus verschillend. Dan zou je dat een 1/2 Havo-advies kunnen noemen (en 1/2 VWO, in dit voorbeeld)
Kijk maar naar het schema van het lyceum, wat bij de informatie voor ouders te vinden is. Men kijkt naar die twee dingen en daaruit volgt de plaatsing in de brugklas. Ziet er eigenlijk best heel doordacht uit, vind ik!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding