Wat moet iemand woorden, die geïnteresseerd is in Natuurkunde en Wiskunde?

Ik weet nog niet, wat ik later wil woorden. Ik ben geïnteresseerd in:
-Fysica
-Biologie
-Scheikunde
-Wiskunde

Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:
Micro-Bioloog ezv.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Weet je, je MOET niets. De vraag zou wellicht beter zijn, wat je KAN worden. Maar als je een universitaire studie hebt gedaan, ligt nog zeker de halve wereld voor je open. Ik ken archeologen die consultant zijn geworden, om maar wat te noemen.

Andersom werkt niet altijd: bij bepaalde beroepen horen bepaalde specialisaties. Als je per se dierenarts wil worden, moet je geen geologie studeren.

Maar met een studie wis- en natuurkunde kun je gewoon nog vreselijk veel kanten op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

de beta kant op en gaande weg de middelbare school je verdiepen in mogenlijke cariere's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou Moleculaire Levenswetenschappen kunnen studeren.

Kijk eens op de site van de Universiteit Wageningen. Daar is vast wel iets bij wat jou aanspreekt.

http://www.bml.wur.nl/NL/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leraar op school van één van deze vakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons op school hebben ze het vak 'science'. Dat is scheikunde, natuurkunde, techniek, een klein beetje biologie en wiskunde. Je kan dus scienceleraar worden!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kunnen ook wel meer vakken zijn, maar volgens mij heb ik ze allemaal opgenoemd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een biochemicus die nu science-leraar is, ken je hem ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Hij werkt bij ons op school!
Klinkt als een echte natuurwetenschapper! Als je iets exacts wil met toch een hoop concrete dingen er bij en mateloos geinteresseerd bent in onze aarde, kun je geofysica of geologie gaan studeren. Zo kom je ook nog eens ergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysische geografie ( natuurkundige aardrijkskunde) .
Als je ecoloog wilt worden kan je ook biologische vakken kiezen.

Geofysica.

Milieukunde , milieuhygiëne

Geologie ( hier zijn natuurlijk veel mogelijkheden voor specialisatie ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Astronoom! Met de studie Sterrenkunde kun je je uitleven in allevier genoemde interesses. Is geen vak om rijk van te worden, maar wel boeiend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkelijk van 1996 bent, zoals je naam doet vermoeden, heb je nog een paar jaar te gaan voordat je aan je studie begint.
Dat het exact zal zijn, is wel duidelijk :-) maar waar het nu om gaat is meer hoe je verder in elkaar zit.
Ik bedoel dat, als voorbeeld, een leraar natuurkunde behalve zijn discipline ook nog eens het vak van leraar erbij heeft. Dat vereist een gedrevenheid om je kennis over te brengen.

In die richting moet je zoeken naar andere eigenschappen die je hebt, waardoor je behalve de exacte studierichting ook nog eens de nuance erin kunt aanbrengen van het beroep dat het beste bij jou past. Vanuit de genoemde zaken kan je bijvoorbeeld apotheker worden, maar ook tandarts, gynaecoloog of patholoog-anatoom. De medische hoek kent hele verschillende typen mensen die elk perfect presteren in hun eigen vak, maar niets zouden kunnen maken in het vak van de ander omdat ze gewoon niet de goede eigenschappen ervoor hebben.

Waar je voor jezelf eens naar moet kijken is of je in een van de vakgebieden een aanvullende eigenschap voor jezelf hebt kunt ontdekken. Ik noem een paar voorbeelden:
- zorgzaamheid (medisch gericht)
- overdragen van kennis (onderwijs gericht)
- graag aan langdurige projecten werken (wetenschappelijk onderzoek)
- commercieel (technisch commercieel, of medisch-technisch commercieel)

En zo zijn er nog wel veel eigenschappen te verzinnen. Succes!
itsme