Wat moet je voor diplomas hebben voor een eige kinderopvang?

Kan het niet op internet vinden, en ik wil graag een eigen kinder opvang maar kan er niet over vinden.. Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlaanderen of Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik niet...wel een eigen kdv willen beginnen maar niet de kennis hebben om te zoeken wat je nodig hebt en/of het lef of het inzicht om het bij een aantal instanties (bv kvk) na te vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lef heb ik wel ik heb de KvK ook gemaild maar nog steeds geen reachtie gehad!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen bij de GGD, die doet de controles op de kinderopvang, en stelt de regels. De KvK heeft daar weinig mee van doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens Kriz, de KVK is dé aangewezen plek om te starten als je een eigen bedrijf wil beginnen.
Of je bedrijf voldoet aan de regels is pas van latere zorg. je zal eerst moeten onderzoeken of het haalbaar is een bedrijf te starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al ervaring in de kinderopvang? Heb je die benodigde diploma's al?
Ik maak uit je vraag op dat je er nog niet veel van af weet. Is dat zo?
Als directeur van een kinderopvang moet je wel onberispelijk Nederlands schrijven hoor! Anders staat het zo knullig naar buiten toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wil je dit omdat je graag met kinderen werkt of is het een commercieel idee? Omdat je er brood inziet?

Antwoorden (5)

Een schoon strafblad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek op: kinderopvang eisen, en je vindt al heel veel.
Dit bijvoorbeeld: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/carriere/48160-de-eisen-om-een-kinderdagverblijf-te-beginnen.html
"Als professionele kinderopvang medewerker zul je moeten voldoen aan de opleidingseisen. In de praktijk betekend dit dat je moet beschikken over een afgeronde SPW of SAW opleiding. Voldoe je hier niet aan zul je deze eerst moeten halen. Voor volwassenen met relevante ervaring bestaat er een 1-jarige SPW opleiding."
Daar staat ook veel meer info over arbo-eisen en dergelijke.
Hier staat de complete Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen: http://www.st-ab.nl/wetten/0589_Wet_kinderopvang_Wk.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedagoog (uni)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je er in gaan verdiepen. Ik werk zelf als leidster op een kdv.. Je spreekt dus niet over "een eigen kinderopvang" je hebt namelijk verschillende soorten kinder opvang. BSO, peuterspeelzaal, KDV.. Enz. Dus wat wil je? En er komt wel heel veel bij kijken hoor!! Succes ermee :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja verschillende soorten opvang Maar dit kan wil op een kinderdagverblijf gebeuren
Je hebt naast een SPW opleiding ook veel andere kennis nodig. Denk aan boekhouden, maar je moet ook kennis van (voedings) hygiene hebben. Protocollen kunnen schrijven, enzo enzo.
Denk er vooral niet te makkelijk over. Je moet aan heel veel regels voldoen (denk aan de GGD etc)
Zelfs als gastouder moet je minimaal je SPW3 hebben, en moet je huis voldoen aan een aantal (strenge) regels.

Toegevoegd na 5 minuten:
En je moet natuurlijk ook beginnen met een goed bedrijfsplan. Gecertificeerde bedjes en meubilair bv kosten een vermogen. Tenzij je over een eigen startkapitaal beschikt. Anders zul je toch naar de bank moeten.