Aanmelding op de uni met een HBO propedeuse wordt altijd apart bekeken (als een soort sollicitatie). Uiteraard zijn er wel een aantal eisen waar je aan moet voldoen, maar het is niet zo dat je propedeuse van het HBO kan verlopen ofzo(dus inderdaad een eenduidig antwoord op je vraag is er niet). Dus aanmelden voor WO kan altijd nog, ze zullen dan elk geval apart bekijken of ze denken dat diegene geschikt is voor de opleiding. Soms zal hier ook nog een motivatiebrief bij moeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Steeds meer universiteiten willen je wel aannemen met een propedeuse maar je moet dan OOK een aantal vakken op VWO niveau hebben gedaan.

Ik denk nooit dat het helemaal verboden wordt maar ze zullen steeds meer weigeren om je aan te nemen als je een hele andere richting hebt gedaan op het HBO of als je van het MBO af kwam.