Hoe zit het met de man/vrouw verhouding bij de TU eindhoven?

Hallo,

ik ga wellicht Industrial Design studeren aan de TU/eindhoven. Ik vroeg me af hoe de man/vrouw verhouding momenteel is daar? Over de hele TU gezien dan! Als iemand het specifiek van mijn studie weet hoor ik het ook graag ;) Ik meen dat het percentage vrouwen bij technische universiteiten de laatste jaren toegenomen is: hopelijk kunnen jullie dit bevestigen.

Alvast bedankt,

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Van de site van TU/e zelf:

Slechts één op de vijf TU/e-studenten is vrouw. De verschillen tussen de faculteiten zijn daarbij groot: terwijl vrouwen bij Biomedische Technologie driekwart van de studentenpopulatie vormen, maken zij bij Technische Informatica 2,5 procent uit. Elektrotechniek en Werktuigbouwkunde volgen op de voet met 2,6 procent en zes procent. Van de promovendi is weliswaar een kwart vrouw, maar bijna de helft van hen is uit het buitenland afkomstig.