ik word geopereerd, en lig er dus 1,5 maand uit. Word ik nu doorbetaald met een 0 urencontract?

Het is een vast contract en een bijbaantje, ik maak bijna elke week meer dan 10 uur. Mijn vraag is dus of ik nu doorbetaald krijg ookal zit ik in de ziektewet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, de ziektewet kijkt naar het aantal uren dat je gemiddeld over de afgelopen drie maanden hebt gewerkt, en DAT is je feitelijke contract. Voor die uren heb je dus recht op een ziektewetuitkering. Mits je daar natuurlijk de premie voor betaald hebt ; dat kun je eenvoudig zien op je loonstrookje. Betaal je geen premie voor de ziektewet (wat nog wel eens voorkomt bij sommige constructies), dan moet je feitelijk 'sparen' voor je eigen ziektedagen.

Bronnen:
http://www.personeelsnet.nl/bericht/nul-ur...

Maar in eerste instantie zit je niet in de ziektewet en moet je werkgever loon doorbetalen. Toegevoegd na 1 dag: Deze reactie was eigenlijk bedoeld als reactie ipv antwoord. Want in het geval van de vraagsteller is de ziektewet niet van toepassing. De werkgever heeft een loondoorbetalingsplicht. Het kan wel een 0-urencontract zijn, maar wanneer meer dan 3 maanden een bepaald aantal uur is gewerkt per week, dan is er van rechtswege een contract voor het gemiddeld aantal uur ontstaan, afhankelijk van de omstandigheden. Die minnetjes snap ik niet zonder reactie en ik erger me er ook aan. Reageer dan ook meteen zodat het antwoord eventueel kan worden aangepast...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100