Dat ligt er aan. Als onderneming kan je natuurlijk met heel veel dingen te maken krijgen. Met afnemers, producenten, klanten, personeel, financien, etc.

Maar indien jij een bedrijf gaat beginnen welke jij volledig onder de knie hebt, omdat je dat vak 100% beheerst, wordt je stressbestendigheid misschien helemaal niet getest.
Je zult ongetwijfeld wel eens stress situaties krijgen maar dat krijg je ook in zolang je voor een baas blijft werken.
Wat jij moet doen is ervoor zorgen dat voordat je begint GOED voorbereid bent. Zorg dat je ondernemingsplan goed in elkaar zit en je pas gaat beginnen als je er helemaal klaar voor bent.
Zorg ook voor goeie mensen om je heen, indien je bijvoorbeeld iemand vlak onder je zet, moet dat wel een stressbestendig persoon zijn. Want 2 mensen die niet stressbestendig zijn gaat niet werken.
Dus nogmaals; het zal niet altijd makkelijk zijn maar indien je goed bent voorbereid en de juiste mensen om je heen hebt lukt het best.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou het moeilijk kunnen worden.

Andere antwoorden (2)

Dat hangt er helemaal van af in wat voor ondernemers klimaat jij je bevind en of jij goed geordend bent. Je hebt het zelf in de hand hoeveel stress kunt krijgen.
geluk kan je afdwingen, stress kun je voorkomen.

IK zou wel met betrouwbare mensen zaken gaan doen en er voor zorgen dat je altijd ergens op terug kan vallen met bijvoorbeeld je economische zaken bij iemand die daar in is gespecialiseerd, gewoon weten dat je er nooit alleen voor hoeft te staan. OOk een vrouw of man is altijd fijn om achter de hand te hebben lijkt mij, die kunnen je door de diepe dalen heenhelpen en het geluk met je delen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook riskante ondernemingen lijken mij niet weggelegt voor een stresskip. Denk hierbij aan 'geniale' ideeën die kunnen leiden tot successen maar net zo vaak tot het tegendeel leiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker wil dat wel.

blijf georganiseerd en vooraal gemotiveerd dan heb je geen reden tot stress.

positieve stress is juist goed voor je negatieve stress niet natuurlijk.