Is het mogelijk om bij 2 restaurants te werken, of mag dit niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik niet, maar het zijn wel concurrenten. Het zijn allebei Griekse restaurants. Misschien denken ze wel dat ik informatie doorspeel ofzo. Maar ik werk als serveerster dus zou niet weten hoe. En is het ook niet raar om voor de eerste werkgever te horen dat ik ook bij de concurrent ga werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk ook nog niet zo lang bij het eerste restaurant. Ging allemaal best raar en heb eigenlijk nog niets officieel getekend en ook geen sollicitatiegesprek gehad, mocht gewoon meteen beginnen.. Dus ik weet niet of dat mag

Het beste antwoord

Er is m.i. geen wettelijk verbod, maar in sommige arbeidsovereenkomsten is een concurrentiebeding opgenomen. Dan mag je bij voorbeeld in dezelfde regio binnen een bepaalde periode niet voor een concurrent gaan werken.
Dit om te voorkomen dat de bij je huidige werkgever opgedane kennis en ervaring ten gunste komt van de andere baan en werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (4)

Dat mag zeker. Het is wel verstandig dat je het meldt bij je baas dan voorkom je dat ze je alle twee op dezelfde avond willen laten werken. Maak goede afspraken hierover dan moet het kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het zijn wel concurrenten. Het zijn allebei Griekse restaurants. Misschien denken ze wel dat ik informatie doorspeel ofzo. Maar ik werk als serveerster dus zou niet weten hoe. En is het ook niet raar om voor de eerste werkgever te horen dat ik ook bij de concurrent ga werken?
Ik kreeg in mijn contract dat dat niet mocht. Ik weet niet hoe dat bij jouw contract zit. Dan zou je moeten informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk ook nog niet zo lang bij het eerste restaurant. Ging allemaal best raar en heb eigenlijk nog niets officieel getekend en ook geen sollicitatiegesprek gehad, mocht gewoon meteen beginnen.. Dus ik weet niet of dat mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Misschien kun je het aan je baas vragen? Ik zou namelijk een flinke boete krijgen als ik bij een ander restaurant zou gaan werken. Ook als ik ontslag nam mocht ik voor X weken niet bij een ander restaurant werken. Het is streng maarja. Ik zou het niet durven riskeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om narigheid te voorkomen, inderdaad gewoon even vragen aan je baas. Ik zou me kunnen voorstellen dat het niet mag. Maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat je baas er geen moeite mee heeft als je ook gaat werken in een pannenkoekenrestaurant of snackbar o.i.d. omdat dat ver af staat van de Griekse keuken.
Je mag bij zoveel restaurants werken als je wilt en kunt, dus ook twee.
Zolang het maar op een redelijke manier te combineren valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je je contract na moeten kijken of dit is toegestaan. wel is het zo dat je op een tweede baan geen loonheffingskorting krijgt. en dan gaat er dus een hoop belasting vanaf. ik had ooit twee baantjes maar aan die tweede hield ik geen drol over...