Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om bij 2 restaurants te werken, of mag dit niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik niet, maar het zijn wel concurrenten. Het zijn allebei Griekse restaurants. Misschien denken ze wel dat ik informatie doorspeel ofzo. Maar ik werk als serveerster dus zou niet weten hoe. En is het ook niet raar om voor de eerste werkgever te horen dat ik ook bij de concurrent ga werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk ook nog niet zo lang bij het eerste restaurant. Ging allemaal best raar en heb eigenlijk nog niets officieel getekend en ook geen sollicitatiegesprek gehad, mocht gewoon meteen beginnen.. Dus ik weet niet of dat mag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is m.i. geen wettelijk verbod, maar in sommige arbeidsovereenkomsten is een concurrentiebeding opgenomen. Dan mag je bij voorbeeld in dezelfde regio binnen een bepaalde periode niet voor een concurrent gaan werken.
Dit om te voorkomen dat de bij je huidige werkgever opgedane kennis en ervaring ten gunste komt van de andere baan en werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (4)

Dat mag zeker. Het is wel verstandig dat je het meldt bij je baas dan voorkom je dat ze je alle twee op dezelfde avond willen laten werken. Maak goede afspraken hierover dan moet het kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het zijn wel concurrenten. Het zijn allebei Griekse restaurants. Misschien denken ze wel dat ik informatie doorspeel ofzo. Maar ik werk als serveerster dus zou niet weten hoe. En is het ook niet raar om voor de eerste werkgever te horen dat ik ook bij de concurrent ga werken?