Wat is het verschil tussen wiskunde a en wiskunde c op het VWO?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgensmij is a makkelijker dan c, dat legde mijn mentor laatst uit. Bronnen:
- Mentor

Antwoorden (1)

Wiskunde A is de gemiddelde wiskunde, en Wiskunde C is een vereenvoudigde versie van wiskunde A. Wiskunde B is gevorderde wiskunde, en Wiskunde D is daar weer een nog meer gevorderde versie van. Dus op volgorde van makkelijk naar moeilijk:
Wiskunde C, Wiskunde A, Wiskunde B, Wiskunde D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
A en C gaan over kansberekening en statistiek.
B en D gaan over meetkunde en natuurkunde.
Je kunt dus niet stellen dat B moeilijker is dan A.
Het is een heel ander vak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In wiskunde D zit ook veel kansrekening, maar dan veel uitgebreider dan bij A. Maar het bevat ook meetkunde en goniometrie.
Wiskunde D is meer een soort moeilijkere combinatie van A en B.
Verder klopt Reddies antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, D is niet perse moeilijker maar extra, er bovenop dus maar niet moeilijker, weinig mensen kiezen ook D.