Ik wil heel graag in het leger, en ik wil graag een niveau 4 opleiding doen, welke opleidingen zijn er geschikt voor mij?

Ik heb al een vmbo-t, en niv 3 bedrijfsadministratie diploma en ben nu bezig met niveau en ik vind het echt een klote opleiding, ik heb ook genoeg geld gespaard en ik ben 18 jaar dus ik kan elke opleiding doen die ik wil. (Ik mocht voorheen niet in het leger door mijn ouders..) ik heb nu 8 maanden stage achter de rug en een kantoor baantje is niks voor me, ik hou van lekker fysiek bezig zijn en veranderende dingen en niet van die vast handelingen die je steeds moet herhalen. Ik wil iets voor dit land terug doen, zelf ben ik van Turkse afkomst ( mijn ouders tenminste) maar ik heb alleen maar Nederlandse vrienden en nederland voelt ook gewoon als mijn land.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan trouwens wel met MBO niveau 3 of 4 werken bij defensie

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik hier eens kijken. Het leger is een ontzettend grote organisatie en je kan op ontzettend veel terreinen aan het werk, van techniek tot hospitaal, het leger heeft het allemaal.

Met elk niveau kan je bij het leger aan de slag. Kijk maar eens rond en bezoek eens een open dag om te kijken of het echt wat voor je is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie zo geen beschikbare niveau 4 opleiding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je precies voor werk gaan doen bij het leger? Wil je met de tanks en jeeps bezig zijn dan zou je kunnen beginnen met een technische opleiding etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk oog nog eens op deze website, het zal veel van je vragen beantwoorden. http://veva.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil echt mee aan het front vechten en liever geen zorg of technische kant op maar veel andere dingen zijn er niet op hoger niveau zie ik op de site..
Als je inderdaad graag het leger in wilt maar nog niet zeker weet wat je in het leger wilt gaan doen. Dan raad ik je de opleiding vrede en veiligheid aan. Dit is een vooropleiding van 1 jaar die je alle facetten laat binnnen defensie. Zo ga je stage lopen bij het leger maar kan je ook bij d marine stage gaan lopen. Op school leer je alvast de basis regels van defensie train je lichamelijk op goed niveau voor de toelatingseisen binnen defensie. Ik heb deze opleiding ook gedaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben vergeten te melden dat je docenten allemaal een verleden hebben bij defensie