Ik wil later iets doen met websites (designen) of in iedergeval iets in die richting. Welk profiel zou ik het best kunnen kiezen?

Ik zit nu in 3 vwo (gymnasium) en ik wil later iets doen met websites (designen) of in iedergeval iets in die richting,met programmas en coderen.
Ik bedacht al dat het profiel N&T de beste keuze zoi zijn aangezien ik goed ben in Natuur- en scheikunde ,en nog beter in wiskunde. Bovendien kan je dan Informatica kiezen als extra profielkeuzevak,dat is dus wat ik wil.
Maar ,misschien rare vraag, moet je goed zijn in techniek voor dit profiel?
Ik ben altijd al slecht geweest in techniek, het zat me nooit mee met dingen goed in elkaar zetten en zagen en boren etc.haha
Ik dacht zelf dat je techniek niet perse nodig hebt voor N&T (aangezien wat je als pfkeuzevak kiest) maar het is me dus niet helemaal duidelijk.
Anders,welk profiel zou ik het best kunnen kiezen????
Groet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Zelf zit ik in de vijfde en allereerst, iedereen vindt het lastig. Wees gerust, er zit bijna nul handwerk in behalve een paar PO's, maar die zijn vooral berekeningen. Je hoeft dus niet te boren of te zagen, in dit opzicht is de naam nogal misleidend. Hoe ik het heb begrepen is dat je met N&T alles kan doen, omdat je dan tenminste hard kan werken. Ik denk dat je, aangezien je zo goed bent in betavakken, gewoon voor N&T moet gaan. De enige reden die ik zie om dit niet te doen is als je iets ander (kunst of economie) heel leuk vindt maar dat maak ik niet op uit je beschrijving. Zelf heb ik voor N&T gekozen en kort samengevat is het hard werken, maar het is wel leuk, zeker als je er gevoel voor hebt. Succes met je keuze!
Poet
10 jaar geleden
Daar zou ik je studie keus niet vanaf laten hangen. Voor 35 euro doe je een LOI cursus van 3 uur per week. Als je gymnasium doet heb jij die cursus in een weekend of drie waarschijnlijk al af.
http://www.nti.nl/cursussen/pc-opleidingen/webdesign/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allemaal! Ik ben blij om te horen dat het niet echt veel met elkaar te maken heeft. Ik heb zelf al wel veel kennis met webdesign en coderen, heb al sites ontworpen in PHP,maar ik zou dieper willen graven natuurlijk.
Bedankt voor de info tips en links!

Antwoorden (1)

Nee hoor, voor dat profiel hoef je niet te kunnen zagen en timmeren
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!gr