Moet ik mijn studiefinanciering tijdelijk of helemaal stopzetten?

Ik zit nu in het laatste jaar van mijn WO bachelor en hoop dus eind van dit collegejaar mijn bachelor af te sluiten. Ik ben van plan om dan een tussenjaar te nemen voordat ik aan een master begin. Ik vraag mij echter af of ik dan mijn studiefinanciering helemaal moet stopzetten en aan het begin van de master weer opnieuw moet aanvragen, of ik de studiefinanciering slechts tijdelijk moet stopzetten?

Toegevoegd na 2 uur:
Op onderstaande website staan twee mogelijkheden vermeld om de studiefinanciering te stoppen, tijdelijk of niet tijdelijk. Ik vraag mij dus af welke ik moet kiezen.
http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=394,E=0000000000056729807,K=6811,Sxi=0,Case=obj(2179),ts=OcwDuoNew

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K
Summo
10 jaar geleden
Waarom vraag je dat niet na bij de instanties die erover gaan? Stel dat hier iemand zegt, welnee joh kun je gewoon zo laten...
en na je jaar er tussenuit blijkt dat niet zo'n best advies geweest te zijn, wat dan?
Hier kunnen niemand aanklagen daarvoor denk ik zo en jij zit met de gebakken peren.
fisbel
10 jaar geleden
@Summo:
Dit soort vragen worden vaak gesteld als voorinformatie. Het is handig om een globale indruk te hebben hoe het precies werkt. De verkregen informatie via internet kan dan worden gebruikt bij het raadplegen van de desbetreffende instantie. Hier dus DUO. Ook instanties kunnen fouten maken c.q. foute antwoorden geven. Ik zou daar staaltjes over kunnen vertellen. Zeker als de vragensteller zijn of haar situatie onbeholpen weergeefti s de kans op verkeerde voorlichting aanwezig. (bel drie keer de belastingtelefoon en je krijgt drie verschillende antwoorden !) Vooraf geïnformeerd zijn kan dus zeker zijn waarde hebben.

Het beste antwoord

Je hebt een deel van je studie afgerond. Neem contact op met de studieadviseur van je opleiding voor advies over hoe jij je studie weer kunt oppakken.

Je inschrijving stopt automatisch aan het einde van het studiejaar op 31 augustus. Je moet je dus vor het nieuwe seizoen niet opnieuw inschrijven. Je zult wel berichten van je universiteit en Studielink ontvangen dat het weer tijd is om je inschrijving in orde te maken, maar hier hoef je niets mee te doen.

Vergeet niet om je studiefinanciering op tijd stop te zetten. Hoe je dat doet lees je in de eerste link van de bron.

Stel dat je je over een jaar opnieuw wilt inschrijven bij je universiteit , dan moet je erop letten dat op de volgende dingen letten dat je gedurende je afwezigheid geïnformeerd blijft over de inschrijfprocedures.

Vergeet over een jaar niet dat je inschrijving uit twee delen bestaat: Ten eerste de inschrijving aan de universiteit via Studielink én de inschrijving voor je vakken via je opleiding. Schrijf je dus voor beiden in!

En vergeet niet je studiefinanciering op tijd aan te vragen. Studiefinanciering kun je namelijk niet met terugwerkende kracht aanvragen.

N.B: Momenteel verandert er veel op onderwijsgebied. De studiefinanciering master zou in de oorspronkelijke plannen m.i.v.cursusjaar 2014 / 2015 worden omgezet in een lening. Deze plannen zijn een jaar uitgesteld maar niet van tafel. Het zit er dus dik in dat je voor cursusjaar 2015 / 2016 niet meer in de 'oude' regeling valt, maar zult moeten gaan lenen. Een jaar onderbreken van je studie kan dus betekenen dat er financieel flink nadeel is. Lees in de bron – link 3.
fisbel