Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik wiskunde nodig om presentator te worden?

hallo,
ik wil presentator worden maar ik zie overal dat je er wiskunde voor nodig hebt, kan ik wel presentator worden als ik niet heel goed ben in wiskunde???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Om presentator te worden heb je geen wiskunde nodig omdat er helemaal geen opleiding is om dat te worden. Je moet vooral veel geluk hebben en je ergens in op werken. Als je presentator van het nieuws wil worden moet je wel journalist zijn en daar heb je geen wiskunde voor nodig. Als je presentator wilt worden van natuurkundige programma's is wiskunde en natuurlijk natuurkunde wel logisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Pelle, Er zijn ongelofelijk veel media scholen in Amsterdam die specifiek richten op presentatie, er zijn ook scholen die speciaal zijn voor presentatie, inderdaad moet je wel geluk hebben om presentator te worden maar danku voor uw snelle reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn wel opleidingen om presentator te worden;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja er zijn opleidingen maar daar moet je VOOR iets met journalistiek hebben gedaan, tenminste die kan ik vinden: http://www.opleidingenberoep.nl/ts/ob/view_generic_entity.php?generic_entity_exists=true&selected_entity_id=67&generic_entity_name=professions
Mijn zoon wil dit momenteel ook worden maar journalistiek is momenteel geen goede keus en ik wil dus dat bij bijv natuurkunde gaat studeren ofzo iets en dan kan hij daar in presenteren ;)
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Presentator staat alleen dit over de opleiding(en) tot presentator:

"Opleidingen tot presentator

Alhoewel er geen gerichte opleidingen voor presentator zijn kan de presentator wel een cursus volgen. In deze cursussen wordt meestal door een, bekende of ervaren presentator, lesgegeven over het vak van presentator en alle dingen die binnen het vak belangrijk zijn."

Er staat niets over wiskunde bij vermeld.
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankuwel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding