Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met een propedeuse van de OU worden toegelaten tot een reguliere Universiteit?

Door ziekte heb ik helaas mijn VWO niet kunnen halen. Ik ben inmiddels begonnen met de studie Algemene Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit. Ik zou heel erg graag literatuur wetenschap studeren aan de UvA, ben ik daarvoor toelaatbaar met een P van de OU? (Ik heb dus geen middelbare school diploma!)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat bedoel je met de P van Open Universiteit. Of stel ik nu een heel domme vraag?
Met een afgeronde propedeuse studie moet het mogelijk zijn in te stromen aan de ' gewone' universiteit. Het is zinnig om bij de Universiteit van Amsterdam eens te informeren naar de mogelijkheden die er voor jou zijn.
Hieronder een soortgelijke vraag en het antwoord:

Kan ik met een propedeuse van de open univerisiteit instromen in de opleiding psychologie aan de ´gewone´ universiteit.
Ik ben bezig met mijn propedeuse psychologie aan de open universiteit.

Wanneer je de propedeuse behaald hebt aan de OU, word je rechtstreeks tot het tweede jaar toegelaten. Je hebt voor je inschrijving aan de Radboud Universiteit een verklaring nodig van de examencommissie. Op vertoon van het getuigschrift van de propedeuse kun je deze verklaring opvragen bij de secretaris van de examencommissie
http://www.ru.nl/fsw/studenten/@749152/kan_ik_met_een/

--------------------------------------------------------------------

Als je 21 jaar bent kan een universiteit je ook toelaten na een toelatingsonderzoek of colloquium doctum. Dat gebeurt meestal als je niet het juiste diploma hebt. Je moet voor deze manier van toelating 21 jaar of ouder zijn. Tijdens het onderzoek wordt gekeken of je kennisniveau voldoende is om de studie te kunnen volgen.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Een P is een propedeuse. "Je P halen" of "je P gehaald hebben" is een heel gebruikelijke uitdrukking onder studenten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding