Door de goedkopere productieprocessen in het verre oosten, is het voor Europa niet meer intressant bepaalde producten te produceren. Zelfs met de transportkosten vanuit het verre oosten naar Europa, worden producten goedkoper de markt opgeschoten dan dat Europa deze kan produceren. Heeft geen zin dus om als een Europesche producent hieraan je handen te branden en er gewoon uitgeconcureerd wordt. Het heeft niets met nieuwe technologieen te maken maar puur het winstplaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zolang het duurt wel. Maar ook dat is een kwestie van tijd en zullen landen als India, China en Korea ons binnen 1 a 2 decennia gaan inhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben ons toch allang ingehaald. Een aangezien onze jongeren steeds gemakzuchtiger worden in het leven is er nauwelijks verbetering te verwachten. De vechtlust in onze jeugd moet worden aangewakkerd en dat gebeurd veel te weinig in onze verzorgingsstaat.
Een echte crisis kan hier verandering in brengen of de zaak juist verergeren, omdat met niet onder ogen wil zien dat het over en uit is. Zie Griekenland.
Grote geesten kweek je niet met een volle buik. Wiskracht is niet voldoende, kijk masr baar Sven, NOODZAAK is een noodzakelijke voorwaarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kun natuurlijk innoveren en de productie uitbesteden naar lage lonen landen.