Is het mogelijk om een waarschuwing te krijgen wanneer ik een vergadering plan buiten iemands werktijd? De personen zijn werkzaam binnen het bedrijf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoelt u met waarschuwing? Een officiële waarschuwing?
Bij ons wordt verwacht dat je, indien buiten kantoor uren, gewoon aanwezig bent bij een vergadering. Echter kan ik me voorstellen, dat als bij u in het bedrijf een strikte 9-5 mentaliteit heerst, u commentaar gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik bedoel geen waarschuwing in de zin van een "waarschuwend vingertje". Het gaat erom dat je, tijdens het aanmaken van een vergaderingsverzoek, te zien krijgt dat het inderdaad buiten iemands kantooruren valt, zodat je daar, desgewenst, rekening mee kunt houden. Overigens heeft niet iedereen een 24/7-functie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed dat je er mee rekening houdt dat veel mensen een leven/verplichtingen naast het werk hebben of niet de hele week werken. Ik kan mij altijd erg storen aan werkgevers die zomaar van alles en nog wat in je eigen tijd plannen (en er soms zelfs geen compensatie-uren voor geven).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aahh... Ja, je krijgt een melding, zal een printscreen als antwoord verzenden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet volledig te vermelden met welke software, daardoor is de vraag heel anders op te vatten en sowieso niet beantwoorden. Je krijgt nu antwoorden over outlook. Ik weet niet waarom, maar dat is nooit gemeld. Snap niet dat ik de eerste ben die dat opmerkt.

Antwoorden (3)

Ik heb met een systeem gewerkt waar dit inderdaad mogelijk is. Per werknemer werd dan de standaard werktijden ingevuld en bij het inplannen kreeg je een melding. Maar hier werden ook de gewerkte uren per dag ingevuld. Nu moet ik wel zeggen dat het weinig gebruikt werd, omdat iedereen zijn afspraken in Outlook zetten en er standaard werktijden waren.
Maar ook in Outlook kan je wel controleren of iemand beschikbaar is, dit kan alleen als er sprake is van een exchange-account (zie bron). Ik meen dat dit betekent dat je toegang moet hebben tot de agenda's van de anderen, zodat je deze kunt inzien. Zover ik weet krijg je geen automatische melding, maar ik heb zelf nooit met deze vorm van planning gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals aangegeven in mijn reactie. Als je collega's uitnodigd voor een vergadering, kun je gebruik maken van de Outlook plannings assistent. Ik krijg de melding, zoals te zien in de bijlage. Melding staat aan de rechterkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik plan ook vergaderingen via MS Office Outlook. Via Exchange heb ik toegang tot de agenda van veel collega's. Voorwaarde is wel dat zij hun agenda bijhouden. De uren of dagen dat ze niet werken moeten zij blokken in hun agenda.

Ik maak echt "stampei" als blijkt dat ik -doordat zij hun agenda niet bijhouden- een vergadering met bv. 10 personen opnieuw moet plannen omdat zij op dat tijdstip niet kunnen of die dag niet werken. Dat is zonde van mijn inzet en werkuren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is dus niet een digitaal systeem maar een organisatorisch systeem.