Is het mogelijk om een waarschuwing te krijgen wanneer ik een vergadering plan buiten iemands werktijd? De personen zijn werkzaam binnen het bedrijf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb met een systeem gewerkt waar dit inderdaad mogelijk is. Per werknemer werd dan de standaard werktijden ingevuld en bij het inplannen kreeg je een melding. Maar hier werden ook de gewerkte uren per dag ingevuld. Nu moet ik wel zeggen dat het weinig gebruikt werd, omdat iedereen zijn afspraken in Outlook zetten en er standaard werktijden waren. Maar ook in Outlook kan je wel controleren of iemand beschikbaar is, dit kan alleen als er sprake is van een exchange-account (zie bron). Ik meen dat dit betekent dat je toegang moet hebben tot de agenda's van de anderen, zodat je deze kunt inzien. Zover ik weet krijg je geen automatische melding, maar ik heb zelf nooit met deze vorm van planning gewerkt.

Bronnen:
http://office.microsoft.com/nl-nl/mac-outl...

Zoals aangegeven in mijn reactie. Als je collega's uitnodigd voor een vergadering, kun je gebruik maken van de Outlook plannings assistent. Ik krijg de melding, zoals te zien in de bijlage. Melding staat aan de rechterkant.

Ik plan ook vergaderingen via MS Office Outlook. Via Exchange heb ik toegang tot de agenda van veel collega's. Voorwaarde is wel dat zij hun agenda bijhouden. De uren of dagen dat ze niet werken moeten zij blokken in hun agenda. Ik maak echt "stampei" als blijkt dat ik -doordat zij hun agenda niet bijhouden- een vergadering met bv. 10 personen opnieuw moet plannen omdat zij op dat tijdstip niet kunnen of die dag niet werken. Dat is zonde van mijn inzet en werkuren!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100