Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn baas mij minder uren laten werken?

Ik heb een vast 12 uren contract. En ze geef mij maar 10 uur werk... Wat gebeurd er met die 2 uur? Kan ik deze eisen? Ik heb werkelijk geen idee

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
900
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat voor werk doe je?
Krijg je per uur betaald?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je moet 12 uur betaald krijgen. Dit mag NIET afgetrokken worden van je vakantie uren. Wel van je ADV. ADV mag door de werkgever ingeroosterd worden. Als ze het toch van je vakantie aftrekken, protesteer daar dan tegen. Zij hebben je een contract van 12 uur gegeven, het is niet jouw probleem als zij te weinig uren hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die uren moeten worden uitbetaakd; ook al wordt er geen werk voor aangeboden. Dat iseen werkgeversrisico.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt. Nja. Werk zat. Alleen beetje mot met mijn baas.. Maar ze kunnen mijn contract dus niet veranderen minder uren?
Computoon
10 jaar geleden
Nee, niet zonder jouw instemming. (Uitzondering: er staat ook een regel in het contract dat het wel aangepast kan worden maar dan moet weer aan een aantal voorwaarden worden voldaan). Iets anders kan zijn dat er te weinig werk zou zijn. Maar ook dan moeten de vaste uren gewoon worden doorbetaald, net als bij vakantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke enorm bedankt

Andere antwoorden (1)

Dan moet ze jou toch uitbetalen voor die 12 uur waarvoor je een contract hebt. Het feit dat er onvoldoende werk is, is een risico van de ondernemer niet van de werknemer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt. Nja. Werk zat. Alleen beetje mot met mijn baas.. Maar ze kunnen mijn contract dus niet veranderen minder uren?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding