Je kunt je inschrijven bij verschillende modellen- en castingsburo's. Je komt dan met je portfolio in hun bestand te staan. Klanten die een model zoeken voor wat voor opdracht dan ook kunnen je dan vinden.

Wat the looks betreft die je moet hebben: valt weinig over te zeggen. Sommige mensen komen met afwijkende looks prima aan de bak. Als je maar een goede uitsraling hebt. En uitstraling is dan ook weer iets onvangbaars.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
De ideale maten voor een mannelijk model zijn:
Borstomtrek van 100 - tot 103cm
Taille 80 - 82cm
Heupen 98 - 100cm
Lengte 183 - 185cm

Vooral lengte is belangrijk! Voor mannen is het ook belangrijk om een beetje gespierd te zijn, dan krijg je de leuke opdrachten.

Je moet ook een portfolio hebben waarin je diversiteit laat zien. Zorg voor een verzorgd uiterlijk, netjes ABN en... Als belangrijkste punt:
Om binnen te komen bij een bureau hoef je niet te betalen. Niet om erbij te komen én niet voor een shoot. Als ze je willen, verdien je geld, je hoeft het er niet aan uit te geven.

Toegevoegd na 22 minuten:
Mocht je niet aan dit soort eisen voldoen; er is overal wel een markt voor!

Bijv. de alternatieve scene of homo-erotisch, daar hoef je vaak niet aan dit soort 'voorwaarden' te voldoen.

Laat je geen anorexia aanpraten. De meeste agency's zijn nogal pro-anorexia.. Ook al zeggen ze natuurlijk van niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste is er een verschil tussen een casting bureau en een modellen bureauz. Als je echt alleen een mannelijk model wilt zijn, kun je een poging wagen om je in te schrijven bij modellen bureaus. Met alleen wat mooi zijn kom je er niet, je moet ook een echte eigen persoonlijkheid hebben. Een strakke kaaklijn is wat erg mooi gevonden wordt bij mannen in de modellenwereld. Fotogeniek zijn is ook belangrijk, dus als je een symmetrische gezicht hebt is dat alleen maar in je voordeel. En qua lichaam, je mag niet dik zijn, of te dun. Gespierd past toch het beste bij een mannelijke model. De maten zijn boven vermeld, en de lengte eisen zijn zon 1.83 tot 1.89 sommige high fashion bureau's nemen pas modellen vanaf 1.85 aan. Als je aan deze eisen voldoet kun je je foto's versturen naar een modellenbureau. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergeten bij te vermelden, sommige modellen bureaus hebben nog een "special" gedeelte. Hier komen modellen die bijvoorbeeld qua gezicht erg goed passen, maar te klein zijn. Dan doe je commercieel werk vooral.