Politieke partijen hebben veel bronnen van inkomsten.
- subsidie van de staat
Geld dat gegevens wordt aan iedere partij

- ledencontributie
Spreekt voor zich, leden betalen hiervoor

-partijbelasting
volksvertegenwoordigers dragen (een deel) van hun salaris af.

- giften en sponsoring
spreekt voor zich.

Ook zijn er wel eens feestjes waar ze met de pet rondgaan. (geld ophalen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die krijgen bijdragen van de leden.
12 jaar geleden
Een partij verdient geen geld maar krijgen van de Staat een toelage om hun toko te kunnen runnen. Verder donaties en contributie van de leden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Belgie krijgt de partij 10% van hun wedde als minister of senator.