Hoeveel kans heb ik om werk te vinden in Amerika in de gehandicaptenzorg?

Ik wil in het speciaal onderwijs gaan werken in Amerika met kinderen met een verstandelijke handicap. Ik ben Nederlander en spreek vloeiend Engels. Ik ben nu bezig met mijn MBO opleiding MMZ tweede jaar niveau 4.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik heb mijn VMBO-TL diploma.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De kans is heel klein dat je daar aan het werk kunt, want in de VS zijn er ook veel mensen die goed opgeleid zijn op mbo-niveau, graag een baan in de gehandicaptenzorg willen en werkeloos thuis zitten. En op de koop toe veel meer werkervaring hebben dan jij en veel beter ingewerkt zijn in taal en cultuur.

Als je met deze droom naar de VS vertrekt, zul je alleen als toerist binnen komen en niet mogen werken, of misschien illegaal aan het werk kunnen komen (zoals b.v. de Mexicanen die ook prima opgeleid over de grens komen om in de VS een marginaal illegaal bestaan te leiden).

Je zou kunnen proberen om eerst in Nederland flink wat werkervaring op te doen, en jezelf dan via je werkgever naar de VS te laten uitzenden, of zoeken naar een baan via de Nederlandse vacaturewebsites. Daar komen wel banen langs in de zorg in de VS, maar over het algemeen voor gespecialiseerde, ervaren mensen. Wat je ook kunt proberen, is om na je studie tijdelijk als au-pair naar de VS te gaan en daar aan je netwerk te werken.