Kun je nu nog van hogeschool veranderen?

Een vriendin van mij wil graag ipv HKU naar Windesheim. Kan dat nu nog?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan wel, afhankelijk van de studie, maar dan moet je wel heel snel zijn!!! Morgen gelijk informatie aanvragen, want soms kun je nog switchen. Vergeet dan ook niet alles door te geven aan het DUO.

Je kan meestal in september en in februari instromen bij een school is per opleiding verschillend

Ik weet niet hoe het bij Windesheim zit, maar er bestaan redelijk wat scholen waarbij je nog behoorlijk laat je kan inschrijven, soms zelfs in september nog (en dan kan je meteen de volgende dag beginnen). Je uitschrijven van de school waar je eigenlijk zou beginnen, is volgens mij niet zo'n probleem als je het schoolgeld nog niet betaald hebt. En ik geloof dat je bij sommigen, als je vóór een bepaalde datum stopt in het eerstejaar je het schoolgeld enzo terugkrijgt, maar dat geldt misschien niet voor alle scholen. Bij scholen met hoge toelatingseisen (zoals kunstacademie) moet je vaak vroeg zijn, maar ook daar kan je soms vlák voor of na het begin van het schooljaar toch nog inschrijven en meedoen als je geluk hebt. Goede kans dat het je vriendin lukt, gewoon even de desbetreffende scholen bellen en vragen hoe het werkt. En daarna uiteraard ook het doorgeven aan DUO (IBgroep).

In belgië kan dat zeker en ik geloof in Nederland ook. Je moet je wel goed informeren of je bepaalde vrijstellingen krijgt voor vakken waar je al je credit voor gehaalt. Tevens zal je traject dan ook anders lopen omdat je bepaalde vakken niet meer hoef te doen. Je kan altijd binnenstromen in het semester. Je kan ook het volgende semester beginnen en later afstuderen !!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100