Wat is het BTW-tarief dat ik als tekstschrijver moet gebruiken voor een periodieke nieuwsbrief die ik voor een opdrachtgever schrijf? 6% of 21%?

Wat is het BTW-tarief dat ik als tekstschrijver moet gebruiken voor een periodieke nieuwsbrief die ik voor een opdrachtgever schrijf? Opdrachtgever is zelfstandig ondernemer. De nieuwsbrief wordt vier keer per jaar verzonden. Valt dit onder het 6% tarief dat de belastingdienst hanteert voor periodieken?
Zie ook http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/goederen_6_btw/boeken_en_periodieken/dagbladen_weekbladen_tijdschriften_en_andere_periodieken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Hallo,

Waarschijnlijk moet je het 21%-tarief toepassen voor deze periodieke nieuwsbrief. Dit tarief hanteer je als het gaat om bijvoorbeeld reclameteksten en zakelijke teksten. Als tekstschrijver ben je vrijgesteld van btw als het gaat om teksten met daarin je eigen gedachtegoed. Op http://bit.ly/PUXOUW lees je wanneer je welk tarief berekent.

Het 6%-tarief, waar je naar verwijst met de link, hanteer je bij de levering van de goederen zelf.

Diana
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is me nu duidelijk.