Waarom wordt een festival als tomorrowland maar 1x per jaar georganiseerd, terwijl het binnen 5 minuten uitverkocht is?

Ik denk dat je dit festival met alleen Nederlanders al makkelijk kan vullen! Een weldenkend commercieel brein organiseert dit festival toch jaarlijks minimaal 10x in grote steden op de wereld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Door een festival maar eenmaal per jaar te organiseren, houd je het festival exclusief. Als een dergelijk festival het hele jaar door op allerlei plaatsen gehouden wordt, is het niet bijzonder meer en zal de populariteit snel afnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou best kunnen, maar in Nederland zelf hebben we natuurlijk ook al heel veel goede festivals. Bovendien kunnen de 'acts' ook maar op een plaats tegelijk zijn. Festivalseizoenen zitten voor populaire artiesten vaak stampvol.

Andere antwoorden (2)

De regels voor festivals verschillen sterk van land tot land.

Het lijkt mij erg lastig om een internationale organisatie op te zetten die in b.v. heel Europa festivals organiseert.

Ik sluit ook niet uit dat een festival zoals Tomorrowland in heel veel landen wordt georganiseerd, maar onder verschillende namen en door verschillende evenementenbureaus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar zeker niet onmogelijk, kijk bijvoorbeeld naar Creamfields.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan zo niet meer voorbeelden van een grootschalig event als Creamfields, maar ze zullen vast niet de enige zijn die wereldwijd opereren. Wellicht biedt Google soelaas.
De vraag is in verband met de prijs en aanbod.
Zou het aanbod stijgen (m.a.w. Meerdere keren worden georganiseerd) dan daalt de vraag en zal de prijs van een kaartje ook dalen. Door het maar 1x per jaar te organiseren (Het aanbod beperken) blijft de vraag groot, waardoor ze de kaartjes voor een hogere prijs kunnen verkopen = meer winst (En relatief minder kosten in verhouding tot de situatie waarbij iets meerdere keren per jaar word georganiseerd.).