Ga je over als je onvoldoendes heeft voor ckv?

Ik zit in 4 vwo en heb 4 voldoendes en 2 onvoldoendes voor ckv, voor de rest sta ik 7 behalve voor maatschappijleer. Daar sta ik een 5 voor. Ga ik dan wel over?? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe het officieel zit weet ik niet, zou je moeten nazoeken op de site van het Ministerie van Onderwijs. Maar, omdat het om CKV gaat (dat was in mijn tijd echt zo'n vak dat maar moest, maar waar niemand interesse in had - scholieren niet, maar docenten ook niet), denk ik dat er misschien wel wat te regelen is met je CKV-docent. Vraag aan je CKV-docent of je in de zomer een extra opdracht mag maken en deze vervolgens vlak na de zomer kan inleveren, ergens eind augustus - vóór 1 september. 1 september begint officieel namelijk het nieuwe schooljaar. Als je een beetje welwillende CKV-docent(e) hebt en je hebt het dit jaar niet al te bont gemaakt, denk ik dat je op deze manier die onvoldoende voor CKV wel kan wegpoetsen. Maar... het belangrijkste: trek zelf aan de bel, dan is er meestal veel meer mogelijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo ging dat ook bij mij, gelukkig nam niemand dat vak serieus (zoals het hoort) en kreeg iedereen meestal wel een voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook naar je docent toe gaan om te vragen of je het mag herkansen of een extra opdracht mag maken waar je ook een cijfer van krijgt, die heel goed maken en dan met een voldoende afsluiten?

Antwoorden (1)

Je moet een totale voldoende hebben voor ckv. Hoe ze jouw voldoende berekenen weet ik niet maar je hebt niets aan 4 voldoendes en 2 onvoldoendes om deze vraag te stellen. Wat is je eindwaardering nu precies?

De overgangsregeling is vastgesteld door de overheid:

Voorwaarden
De leerling gaat over als het overgangsrapport voldoet aan de volgende voorwaarden:
1) De leerling heeft voldaan aan de verplichtingen van de maatschappelijke stage;
2) De leerling heeft de 1e fase van het profielwerkstuk ‘voldoende’ afgesloten (geldt niet voor de overgang van Vwo 4 naar Vwo 5);
3) De leerling heeft voor Ckv en Lo ‘voldoende’ of ‘goed’;
4) De leerling heeft op de lijst van de overige vakken:
· maximaal één 5, of
· niet meer dan twee vakken lager dan een 6, waarvan maximaal één 4 en geen lager dan een 4 en het gemiddelde over alle meetellende vakken is een 6,0 of hoger;
5) De leerling heeft hooguit één vijf voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.

http://www.aletta.nl/aletta/main.php?school_id=7&menu_hor=390&menu_ver=1701&pagina_id=446
http://www.passie.net/Portals/0/amsterdam/Overgangsnormen%20bovenbouw%20havo%20en%20vwo.pdf