Weet iemand een goede manier om snel en efficient een enquête te verspreiden?

Ik moet voor school data verzamelen bij een enquête over Voeding bij kinderen. Ik moest deze verspreiden onder een groot aantal ouders. Iemand enig idee hoe ik zo snel mogelijk deze doelgroep kan bereiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik hoop dat je die enquete online hebt (via bijv de website thesis) zodat je de resultaten met 1 druk op de knop krijgt maar dan heb je dus weinig aan het zoeken naar mensen bij het schoolplein want die moet je een kaartje geven met de link naar de enquete. Dat kan wel maar dat is ook wel lastig met intypen enzo. Het kan wel maar dan zou ik ze een mailadres geven zodat je ze de enquete kunt toesturen of je gebruikt tiny URL om de URL te verkorten.

De meeste mensen zetten hun enquete of forums waar mensen met kinderen komen, lees wel goed de regels van het forum, soms moet je toestemming vragen.

Kijk bijv bij ouders online, of J/M of het VIVA forum. Even googelen en je vindt er meer.
Vraag ook meteen of ouders daar de link naar jouw enquete willen doorsturen naar anderen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het meest logische is bij een basisschool te gaan staan en de diverse vaders en moeders een deelnameformulier te geven.
Ook kun je bij de plaatselijke supermarkt deze enquête uitdelen, of gewoon in de stad op een druk punt gaan staan, bij goed weer bij de ijsjesverkoper is wel een idee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iemand nu nog enquetes op papier uitdeelt loop je wel decennia achter. Die dingen gaan online zodat je met 1 druk op een knop het resultaat hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien zit er wel meer achter deze opdracht dan met de computer werken. Het is een opdracht van school en het zou zo maar kunnen dat het er helemaal niet om gaat wie het beste met de pc werkt, maar in het algemeen "resourceful" [kan er niet opkomen'] in ieder geval oplossingsgericht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een aardig beeld van onderzoekjes van school en ja ze gaan tegenwoordig allemaal via internet, het is geen moeite om dat te doen ik heb het zelfs eens als 1 aprilgrap gebruikt. Je bent met een kwartiertje klaar als je je vragen bij elkaar hebt.
Ga bij een basisschool of kinderopvang staan en deel ze hier uit. Als je dit in overleg doert moet de school kun je misschien wel regelen dat alle kinderen een enquete mee nnaar huis krijgen. Daarna nog hopen op een goede respons.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Zit je zelf op de middelbare school? En gaat het om ouders van kinderen in de basisschoolleeftijd? Je kunt dan het beste op de school waar je vroeger zelf zat vragen of je de enquête mag meegeven aan de kinderen van die school. Dan heb je de snelste verspreiding. Je moet wel eerst nadenken hoeveel ouders je wilt benaderen, dus hoeveel klassen dan de enquête meekrijgen.
Het kost je wel geld voor het kopiëren, mmmm dat is niet zo fijn misschien.
Via Facebook een oproep plaatsen kan natuurlijk ook, maar ik kan niet inschatten hoeveel reacties je daarop krijgt.
Maar met een papieren brief is het wel de snelste methode om veel ouders te bereiken.