Bedrijf waar ik stage loop is verkocht en ben nu ineens niet werkzaam meer. Wat moet ik nu doen?

Hallo, vanochtend heeft mijn praktijkbegeleider aangegeven dat het bedrijf verkocht word en dat mijn stage beëindigd. Dit gebeurde allemaal in een periode van 30 min. Hij heeft aan het begin een contract ondertekent met de uren en werktijden. Wat nu? Moet ik een nieuwe stage plek vinden of is het nu klaar? Hij is wel bereid om alsnog alle uren af te tekenen.

2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Wat akelig! Heb je een goede mentor/ stage begeleider? Hij weet wellicht raad
2 jaar geleden
Je moet zo snel mogelijk contact opnemen met je school, het liefst met de stagebegeleider vanuit school ( bv jouw mentor). Vraag ook jouw praktijk begeleider vanuit je stageplaats om zo snel mogelijk deze informatie met je school te delen.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Gezien je eerdere vragen: zag je dit aankomen? Zoja, waarom heb je niet eerder hierover gepraat met je school enof mentor?
CT5555
2 jaar geleden
+Tinus1969, nee dit kwam helemaal uit het niets. Hij kwam aan en zei dat het bedrijf verkocht is. Binnen een half uur stonden we weer buiten
tinus1969
2 jaar geleden
En heb je dit al bij je eigen school gemeld?
CT5555
2 jaar geleden
Nee, ik wil geen risico lopen dat ik al mijn gelopen uren overnieuw moet doen. Maar mag hij dit wel zomaar doen? Hij heeft namelijk een contract getekend waar instaat dat is zoveel uur moet lopen.
tinus1969
2 jaar geleden
Je MOET dit aan je school vertellen, en wel zo snel mogelijk. Dit kun je alleen samen met je school oplossen, omdat je stagebedrijf dit niet voor je gaat doen.
MarBet
2 jaar geleden
Inderdaad direct op school bespreken. Stage overeenkomst is tussen school, bedrijf en student, het bedrijf verbreekt dit, de vraag is of dat zomaar kan. Natuurlijk heeft dit een vervelend gevolg voor je opleiding, maar de uren die je gedaan hebt, hoef je over het algemeen niet over te doen. Als je nu goed handelt en dit direct bespreekt, kun je samen met school dit oppakken en laat je ook zien dat je met zo'n tegenslag goed kunt omgaan. Dat is ook beroepshouding, een belangrijk aspect waar je vaak in je stage op beoordeeld wordt. Bedenk ook dat de school altijd eindbeoordelaar is van je stage, niet het stagebedrijf.
Een. Laat als de wiedeweerga je uren aftekenen door dit stagebedrijf.
Twee Neem contact op met rechtsbijstand als je dat hebt.
Drie. Wanneer je de afgetekende uren zwart op wit hebt ga je praten met de stagecoördinator van je school in gezelschap van je ouder(s) verzorger(s) over een oplossing zonder dat je vertraging oploopt. D.w..z vervangende stageplek of vervangende opdracht.
Mogelijk kan rechtsbijstand dit voor je oppakken. Succes.

Succes.