Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe is de regeling omtrend werken op een feestdag èn feestdaguren?

Ik werk in de cao mode en sport. Als er een feestdag is krijgen wij feestdag uren, dit gaat volgens de 8 uit 13 regel. ( van de afgelopen 13 dagen waarop de feestdag valt moet je er minimaal 8 gewerkt hebben en dan krijg je het gemiddelde van je gewerkte uren) Nu krijg ik dus voor hemelvaart dus ongeveer 8 uur. Maar onze winkel is ook gewoon open op hemelvaart en ik moet werken. Mijn werktijd is in verband met de feesdat 200%.
Volgens mijn collega krijg ik 200% en mijn feestdaguren maar volgens mijn werkgever krijg is 200% en mijn feesdag uren mij mijn gewerkte uren. De som van mijn collega zou dus zijn:
5x2+8=18
Maar de som van mijn werkgever zou zijn:
5x2+8-5=13
Welke regel moet ik hanteren?
in mijn cao kan ik het andwoord niet vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou je normale uren moeten krijgen (=8) (verhoogd met een toeslag over de werkelijk gewerkte uren (=5), totaal dus 13 uur. Als je meer dan je normale uren werkt moeten die ook (inclusief toeslag) worden uitbetaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding