Wat zijn de regels bij een wiskunde-examen VWO?

Wanneer moet je een getal afronden en wanneer niet? En als je decimalen moet gebruiken, hoeveel dan? Al die specifieke regels voor wiskunde, waar kan ik deze vinden? Ik snap de opdrachten wel maar krijg steeds bijna geen punten omdat ik het niet precies zo op schrijf als in het correctiemodel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het niet specifiek gevraagd wordt zal ik in 3 decimalen het antwoord geven. Zo weet je zeker dat je goed zit. Het correctiemodel geeft alleen de antwoorden aan bij hoe je er bij komt en voor leerlingen die niet op het antwoord kunnen komen maar wel verder zijn gekomen dan niks opschrijven. Heb jij het gewoon goed gemaakt en het goede antwoord komt eruit, maar niet via de manier van het correctiemodel, heb je alsnog de volle punten.

Ik heb altijd te horen gekregen 4 decimalen en alleen het eindantwoord dient tot 4 decimalen afgerond te worden of het moet anders vermeld worden.

Als er in de opgave niet om een bepaald aantal decimalen (of om het exacte antwoord) wordt gevraagd is het aan jou om te beslissen hoeveel decimalen je kiest. In zo'n geval is 2 decimalen altijd goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100