Wat zijn de regels bij een wiskunde-examen VWO?

Wanneer moet je een getal afronden en wanneer niet? En als je decimalen moet gebruiken, hoeveel dan? Al die specifieke regels voor wiskunde, waar kan ik deze vinden? Ik snap de opdrachten wel maar krijg steeds bijna geen punten omdat ik het niet precies zo op schrijf als in het correctiemodel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kun je zes jaar op het VWO zitten en dit niet weten en ook nooit gevraagd hebt of er in ieder geval voor gezorgd hebben dat je het snapt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het leuke is nu ook dat je drie verschillende antwoorden hebt gekregen terwijl je het dus gewoon aan je leerkracht had moeten vragen. Gewoon alsnog even doen dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja lieve schat denk je dat ik dat nooit heb gevraagd? Helaas zijn niet alle leraren zo geschikt voor het onderwijs als ze zouden moeten zijn en zei deze dus dat ik het zelf maar moest uitzoeken. En in 7 jaar vwo hebben ze nooit geteld volgens de examennormen, dat is pas bij ons laatste proefwerk ingegaan. Maar toch hartstikke bedankt voor je leuke reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof er niets van dat er geen leerkracht is die jou dat wil uitleggen, daar moet een andere reden achter zitten. Als jij het tot VWO6 hebt gehaald ben je slim genoeg om achter de regeltjes te komen.

Antwoorden (3)

Als het niet specifiek gevraagd wordt zal ik in 3 decimalen het antwoord geven. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Het correctiemodel geeft alleen de antwoorden aan bij hoe je er bij komt en voor leerlingen die niet op het antwoord kunnen komen maar wel verder zijn gekomen dan niks opschrijven. Heb jij het gewoon goed gemaakt en het goede antwoord komt eruit, maar niet via de manier van het correctiemodel, heb je alsnog de volle punten.
10 jaar geleden
Ik heb altijd te horen gekregen 4 decimalen en alleen het eindantwoord dient tot 4 decimalen afgerond te worden of het moet anders vermeld worden.
10 jaar geleden
Als er in de opgave niet om een bepaald aantal decimalen (of om het exacte antwoord) wordt gevraagd is het aan jou om te beslissen hoeveel decimalen je kiest. In zo'n geval is 2 decimalen altijd goed.