Hoe reken je plaatwerk om van m2 naar m3 ?

als prijs is €2,50 per m2 wat is de prijs per kuub?

Toegevoegd na 17 minuten:
Plaat werk is bijvoorbeeld 18 mm dik

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.9K

Het beste antwoord

Je moet je voorstellen alsof je platen van 1 m2 gaat stapelen totdat de stapel 1 meter hoog is, dan heb je een kuub. 1000mm gedeeld door 18mm is 55,555 (etc), vermenigvuldig dat met de prijs per m2, dan kom je op 138,89 per kuub.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om van vierkante meter naar kubieke meter te komen moet je je voorstellen hoeveel platen van een vierkante meter een stapel van een meter hoog vormen.
In het geval van jouw 18 mm heb je dus 1000/18 = 56 platen nodig, de prijs wordt dan 56 x € 2,50 = € 140,-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Om de prijs per kuub te berekenen zou je niet moeten afronden op een geheel aantal platen; maar heel veel maakt het ook niet uit.