Kan ik vrijstelling krijgen voor Engels/Nederlands op het MBO (met havo diploma)?

Ik begreep dat een afgerond havo-examen Engels/Nederlands na het jaar van slagen nog twee jaar geldig is. Ik doe de MBO-opleiding 'Bedrijfsadministratie' versneld binnen anderhalf jaar, betekent dat dat ik geen centraal examen Engels/Nederlands hoef te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Vrijstelling zou mogelijk moeten zijn gezien onderstaande tekst uit de MBO vrijstellingsvoorwaarden. Elke instelling zal zijn eigen procedure hiervoor hebben.

Gronden voor vrijstelling

Een vrijstellingsverzoek kan alleen in behandeling genomen worden indien minimaal een van onderstaande documenten conform vereisten is bijgevoegd:
* Officieel diploma (inclusief resultatenoverzicht) op MBO niveau (of hoger) van een erkende onderwijsinstelling;
* Officieel certificaat op MBO niveau (of hoger) van erkende onderwijsinstelling;
* Ervaringscertificaat van erkende EVC aanbieder;
*Officiële cijferlijst op MBO niveau (of hoger) van erkende onderwijsinstelling;
* Officieel stagebeoordelingsformulier op MBO niveau (of hoger) van erkende onderwijsinstelling.
Er wordt geen vrijstelling verleend op grond van:
* Reeds eerder door derden verleende vrijstellingen; (Het NTI MBO-College kan een vrijstellingsverzoek alleen op basis van het originele aanvraagdossier in behandeling nemen.)
*Werkervaring.