Mag een docent, tegen de wil van leerlingen doorgaan in de pauze?

Graag wil ik ook weten waar je hiervoor bewijs kunt vinden, om de leraar te overtuigen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leg eens wat meer uit. Door gaan met wat b.v. Wat is je probleem eigenlijk ?
Amadea
8 jaar geleden
Een stel rumoerige tweedeklassers die een docent belemmerden zijn les ten einde te brengen, stel ik mij zo voor. Hun eigen schuld dat ze een deel van de pauze moeten missen om de gemiste lesstof alsnog tot zich te kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het zo erg ff wat langer in de klas te zitten en geen pauze te hebben.
Poet
8 jaar geleden
Je krijgt gratis extra les?
Poet
8 jaar geleden
Kijk even naar de regels in het schoolreglement en in het leerlingenstatuut. Dit vind je op de site van je school. Vraag ze anders bij de administratie
Poet
8 jaar geleden
Even een keer doorgaan in de pauze is op zich maar een onbeduidend probleempje. Waarschijnlijk zit je dus eigenlijk iets anders dwars. Daar zou ik even over nadenken
Erna55
8 jaar geleden
Mogen leerlingen de les zodanig belemmeren dat de leraar door moet gaan in de pauze ?
Dit zou ook een vraag kunnen zijn.
tinus1969
8 jaar geleden
Heb je het al aan de schoolleiding gevraagd?

Antwoorden (2)

Je mag op een middelbare school maximaal tot 5 uur vastgehouden worden.
Als het in de les een enorme puinhoop is kan ik me voorstellen dat de docent in de pauze doorgaat als straf. Maar als de docent altijd in de pauze doorgaat zou ik naar een directeur of afdelingsleider gaan. Om bewijs te kunnen leveren zou je dit in de school regels kunnen opzoeken die meestel wel op de website van de school zelf staan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat mag.

Let wel: er zijn verplichtingen m.b.t. pauzes. Zo is een middagpauze van 50 min verplicht. Stel dat de middagpauzes bij jullie 60 min zijn (ik zeg maar wat), dan mag de docent tijdens de middagpauze dus maximaal 10 min met zijn les doorgaan.

Er is ook een ander belangrijk punt: het aantal maximale lesuren mag niet overschreden worden. Zit je al aan je 36 (in sommige richtingen minder) lesuren dan mag het dus weer niet.

Echter is het natuurlijk nooit verboden om te melden bij de directie dat (de meerderheid van) de studenten hiervoor (ja, voor wat eigenlijk? Waarom gaat de docent door tijdens de pauze?) een andere oplossing wensen...