het gaat heel slecht op school met me cijfers hoe kan ik het beste leren zodat ik ook nog wat er aan heb?

ik zit vaak thuis aan me huiswerk om te leren maar het blijfd gewoon niet in mijn hoofd zitten hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Regelmatig huiswerk maken en meerdere keren dezelfde stof leren. Bij de meeste mensen blijft niet alles hangen na 1 keer leren. Zelf leerde ik alles altijd drie keer, met het liefst op z'n minst een dag ertussen. Eerste keer: kijk of je alles begrijpt en probeer meteen zo veel mogelijk te onthouden. Tweede keer: weer alles in je kop stampen. Derde keer: heel goed overkijken.
Bij mij heeft dat bijna altijd goed uitgepakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je op het hbo komt wordt het al lastiger.
om dan even een boek 3 keer door te lezen nee dank u. Maak samenvattingen is een goede oplossing.
Wanneer je een goede duidelijke samenvatting maakt blijft alles wat je schrijft wel hangen + dat je het over kan kijken wanneer je tijd hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een universitaire opleiding en het heeft goed gewerkt bij mij. Ik onderstreepte de belangrijke delen en leerde die keer op keer.
In stukken verdelen zoals hier in een ander antwoord staat, hielp ook altijd goed.
Ik heb zelf precies het zelfde probleem, wat ik dan doe is alles in stukjes verdelen en dat gaan leren, dan als je alles heb geleerd moet je alles bij elkaar leren. Als je dit een paar keer doet denk ik dat het wel goed komt, succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is het handig als je in je eigen kamer gaat zitten zonder muziek, zonder tv, zonder computer, zonder mobiel en dan je goed concentreren en een uur lang echt je best doen: leren. daarna een kwartier pauze, een slokje water of thee en weer een uur leren. als je dat iedere dag doet met je huiswerk moet het goed gaan. op die manier komt er ritme in je huiswerk leren en maken en dat werkt.
succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed antwoord, maar het werkt niet voor iedereen. Ik zelf kan niet leren zonder mn mobiel of zonder muziek/geluid om me heen haha
Terwijl bij mij huiswerk maken wel helpt om de stof de leren, niet alles blijft steken.

Wat ik doe om mijn tentamens voor te bereiden, ik ga samenvattingen maken van de stof. (zet de stof in stappenplannen). Dan is het leerstof van het huiswerk al een stuk overzichtelijker.

Ga maar na bij wiskunde. (je moet bijvoorbeeld bepalen wat de oppervlakte is van een cilinder. stap 1. zoek de hoogte. stap 2 bereken de omvang van de cirkel gedeelte van de cilinder. stap 3. Nu kun je lengte x breedte doen.
Zoals je al ziet, is door het maken van een stappenplan/samenvatting al gelijk duidelijker wat je moet doen. Huiswerk helpt om de stof te begrijpen, maar de samenvatting maakt het voor mij de stof te onthouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op wrts.nl leer ik altijd, je moet wel een account aanmaken, maar je krijgt geen spam. Je kunt oefenen met ''spelletjes''. Maar dat noem ik niet echt spelletjes, oa. dingen als spelling, meerkeuze, reactiespel, in gedachte, alleen de klinkers, puzzel en toets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je leert het beste in een rustige omgeving met heel veel goed licht.
Frisse lucht is heel belangrijk omdat 40% van de zuurstof die je inademt direct naar de hersenen gaat.
Ben je rechtshandig dan studieboek links en aantekenblok rechts. Het linkerdeel van je hersenen is gespecialiseerd in het verwerken van informatie zoals tekst. Het rechterdeel in het begrijpen van structuur en overzicht.
Bij linkshandigen is dit andersom.
Bestudeer eerst het overzicht van de inhoud waarbij je de structuur en details in eenvoudige begrippen vastlegt in een notitie. Dit helpt om een eenvoudig inzicht te krijgen in de structuur waardoor het studeren makkelijker gaat.
Door jezelf vragen te stellen over de tekst, maak je de stof actief. Met dit proces kun je de hoofdzaken scheiden van de bijzaken, waardoor je de stof langer onthoudt.
Ook door een samenvatting te maken ben je actief bezig met het verwerken van de stof.
Probeer de stof beeldend voor te stellen. Met dit visualiseren maak je een beter gebruik van je hersenen.
Het meeste leer je in het begin en aan het einde van een studieblok. Zodra je merkt dat de concentratie minder wordt; PAUZE ! en...(belangrijk) drink een glas fris gewoon water. Dus 5 pauzes zijn 5 glazen water.
Hoe vaker je de leerstof herhaalt, des te langer je de stof kunt onthouden.
Om belangrijke formules of regels in het lange termijngeheugen op te kunnen slaan, zul je dit moeten herhalen tot je het kunt dromen.
Door al deze punten toe te passen, zul je als een raket gaan, al lukt dit nooit op een dag. Het is een studie-levensstijl waarmee je elke dag zult groeien. Ook gewone Hollandse kost helpt daarbij. Eet meer bouwstoffen die uit jouw ecologische omgeving komen.
Hoe harder je nu serieus hieraan gaat werken, hoe makkelijker het je over een poosje gaat.. en er zelfs plezier in gaat krijgen. Zo wordt een 5 over een maand een 6,5 en over 3 maanden een 8. Daarna ga je tijd overhouden voor ontspanning of je moet voor een 10 willen gaan. Dat heeft een mens niet zo nodig want zelfs het heelal is niet perfect. Was het perfect geweest; hadden we nooit bestaan !
Met alleen te doen wat je zou willen dat je deed, ontdek je jezelf. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je leerwerk hebt, kun je het het beste aan iemand anders vertellen,
bijvoorbeeld je kleine zusje of broertje, als hun het goed begrijpen, weet je zeker dat je het goed genoeg geleerd hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer veel eerder voor bijvoorbeeld een proefwerk.
Als je leert lees dan met aandacht probeer alles goed te kunnen begrijpen
en als je klaar bent met jouw werk in de les vraag dan of je mag leren voor jouw toets,
plan in wanneer je jouw huiswerk etc. gaat doen schrijf het over of maak er een
samenvatting van misschien kan het je helpen, overhoor je zelf of gebruik sites om je zelf te laten over horen zoals: http://www.wrts.nl/

deze site kan je helpen met bijvoorbeeld nederlands, engels en frans
zulke dingen hebben mij goed kunnen helpen