het gaat heel slecht op school met me cijfers hoe kan ik het beste leren zodat ik ook nog wat er aan heb?

ik zit vaak thuis aan me huiswerk om te leren maar het blijfd gewoon niet in mijn hoofd zitten hoe kan ik dit oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Terwijl bij mij huiswerk maken wel helpt om de stof de leren, niet alles blijft steken. Wat ik doe om mijn tentamens voor te bereiden, ik ga samenvattingen maken van de stof. (zet de stof in stappenplannen). Dan is het leerstof van het huiswerk al een stuk overzichtelijker. Ga maar na bij wiskunde. (je moet bijvoorbeeld bepalen wat de oppervlakte is van een cilinder. stap 1. zoek de hoogte. stap 2 bereken de omvang van de cirkel gedeelte van de cilinder. stap 3. Nu kun je lengte x breedte doen. Zoals je al ziet, is door het maken van een stappenplan/samenvatting al gelijk duidelijker wat je moet doen. Huiswerk helpt om de stof te begrijpen, maar de samenvatting maakt het voor mij de stof te onthouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100