dochter is thuis wil zaak huren als ze de huur niet kan betalen kan de schuldeiser of deurwaarder mij verplichten te betalen omdat ze thuis woont?

kan de deurwaarder mij verantwoordelijk houden als dochter de huur van haar zaak niet meer kan betalen,kan deurwaarder mijn spullen innemen of beslag leggen op mijn rekening omdat ze op het zelfde adres woont als ik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb zelf in de schulden gezeten, en ik weet 100 % zeker dat een deurwaarder alleen een brief komt afgeven voor een rechtzaak over de schuld. Ik heb pas na ANDERHALF jaar! Een brief gekregen met nogmaals een oproep voor een betalingsregeling, en als ik daar niet op in ging, dán pas zouden ze mijn inboedel mee nemen. Maar niet te gerust zijn nu natuurlijk, zo snel mogelijk zorgen dat het betaald word, want met de week komt er op een gegeven moment rente over heen! Succes! Toegevoegd na 1 minuut: En nee trouwens, dat kunnen ze niet doen, op jou spullen of op jou rekening. Ze is meerderjarig neem ik aan? Vanaf 18 ben je ook in de schuld helemaal zelf verantwoordelijk!

Dat hangt van een aantal factoren af;is uw dochter bijvoorbeeld minderjarig of meerderjarig,heeft ze bij een notaris iets vast laten leggen,heeft ze een zakenpartner,is ze getrouwd etc

Nee, dat kan NIET. Er kan alleen beslag gelegd worden op haar spullen. De deurwaarder kan (theoretisch gezien) wel beslag leggen op de spullen van een derde (in dit geval bent u dat). U heeft dan de mogelijkheid om aan te tonen dat deze spullen niet van haar maar van u zijn. Dit kan door middel van bonnetjes, rekeningafschriften, garantiebewijzen etc etc. Of gewoon door simpelweg haar kamer te laten zien. Het is dan duidelijk dat zij slechts INWONEND is en dat zij niet de hoofdbewoner is. Op de spullen die in haar kamer staan kan wel beslag gelegd worden. Daarnaast zijn er altijd een aantal spullen van het beslag uitgesloten. Zoals etenswaren en kleding (tenzij het een uiterst kostbare bontverzameling betref o.i.d.) Daarnaast lijkt het mij verstandig om de prive situatie van uw dochter te scheiden met haar bedrijf. Zij moet dus een rechtspersoon oprichten. Hierdoor komt zij prive niet in de problemen. De zaak schulden kunnen dan alleen aanspraak maken op haar bedrijfsvermogen en niet op haar prive vermogen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100