Ik heb zo slechte vis gekocht Waar kan ik daarover klagen ?Of over een zaak die xxxlarge vekoopt !Een maal thuis is het een medium maat

Verkeerde maat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Terug gaan naar de winkel natuurlijk. Vertellen wat je dwars zit. Aangeven dat de vis niet goed/bedorven was. Kleding kun je sowieso ruilen(wettelijk binnen 8 dagen) mits het niet in de uitverkoop is gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wettelijk kunnen ontbinden van de koopovereenkomst binnen 8 dagen is alleen een verplichting voor de winkelier bij colportage en bij koop op afstand. Bij de 'gewone' winkels ben je als consument aangewezen op het beleid van de winkel, de goedheid van de winkelier en eventueel, maar dat heeft geen betrekking op ruilen, wetgeving op het gebied van garantie.
Antoni
14 jaar geleden
stolidus, complimenten voor je antwoord. Ga altijd eerst terug naar de "basis" voor je een andere plek zoekt om te klagen. Hetzelde geldt voor problemen of klachten met/over de belastingdienst. Zie mijn antwoord op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/voorlopige-aanslag-omzetbelasting-1000-onterecht.7392 en deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/kind-14-geld-verdient-belasting.13057 mlodewijk, ook complimenten voor je juiste aanvulling!
Ga terug naar de winkel en leg ze je klacht voor. Heel beleefd, niet gaan schelden of zo.

Meestal zijn ze dan heel coulant.

Ik heb eens een paar flessen versgeperst sap gekocht bij de AH, en meegenomen voor een lang weekeinde Duitsland. Bleek één van die flessen bedorven te zijn.

Terug in Nederland ben ik naar de AH teruggegaan. Het was inmiddels een week later, de aankoopbon had ik niet meer, en bewijs had ik natuurlijk ook niet. Ik heb gewoon gemeld dat een fles bedorven was, en gezegd dat ze dat misschien konden doorgeven aan hun kwaliteitscontroleur. Ik kreeg, tegen mijn verwachting in, gratis een vervangende fles mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan wordt het moeilijk. Is er nooit iemand aanwezig die Nederlands, Engels of Duits spreekt? Als je het idee hebt dat het vaker gebeurt, kun je de Voedsel- en Warenautoriteit een tip geven, of een brief schrijven naar de gemeente. Je geld of een vervangend artikel zal dit niet opleveren, maar als het fundamenteel fout zit, kun je voorkomen dat anderen ook de dupe worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, en soms wil een melding aan de lokale krant wel eens helpen. Onze krant heeft zo'n rubriek, een soort ombudsmanrubriek. Dan gaat de krant met die winkel praten. Meestal komt er een oplossing uit. Zo niet, dan wordt dat duidelijk in de krant vermeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een Turkse winkel? Zeg dan: Bu Balik bozulmus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He lala, wat zeg ik dan eigenlijk als ik Bu Balik Bozulmus zeg? Klinkt als schelden?
Voor de vis : klagen bij de zaak waar je hebt gekocht hebt, uiteraard, en als je klacht niet wordt opgelost : daar nooit meer vis kopen.
En wat de kleding betreft : passen voor je het koopt.

Op de markt zie je heel vaak spaanse / italiaanse / turkse / chinese maten, en die vallen inderdaad relatief heel erg klein uit. In winkels zie je vaak juist het omgekeerde ; vanity-sizing. Dat betekent dat ze er eigenlijk een maatje te klein op zetten om mensen hun ijdelheid te strelen. 'Kijk, ik heb maatje 36 !'- terwijl het eigenlijk 38/40 is. Dan moet je juist weer een x-je minder hebben.

In grote-maten-winkels gebruiken ze vaak weer een ander systeem ; daar lopen alleen de maten vanaf 44 op met 1-2-3-4 of M-L-XL-XXL (44 tot 58) . Daar kun je zomaar onverwacht met een flinke tent thuiskomen als je niet past.

Ofwel : koop kleren nooit op de maat ; er is geen enkel internationaal maatsysteem dat garandeerd dat de kleding die je koopt ook ongezien past. En als het al groot genoeg is, hoeft het nog niet bij jouw lichaamsvorm te passen. Klagen daarover heeft echt geen enkel nut ; dat doen we op handwerkfora al jaaaaaren, en in de regel gebruiken we daar de buste-omvang in inches om elkaar internationaal te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na XXL komen nog XXXL, XXXXL, XXXXXL, XXXXXXL, XXXXXXXL, XXXXXXXXL en tot slot XXXXXXXXXL. Maar dat word meestal aangegeven met 3XL, 4XL, 5XL, 6XL, 7XL, 8XL en 9XL, omdat het anders niet op het label past...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ben benieuwd in welke winkel ; bij 3 of 4 XL houdt het in de regel echt wel op. Heel misschien nog eens een 5XL-letje, maar dan zit je ook al aan de vrij extreme maat 60/62 ; pakweg 200 kilo. Wie daár nog boven zit zal wel in heel speciale winkels terecht moeten ; in Nederland zijn er daar bij mijn weten nog niet veel van. Trouwens ; hoe met je met zo'n lichaam gaan sjoppen ?? Lijkt me meer een internet-dingetje dan.