Hoe zou een beknopte bedrijfsadministratie eruit kunnen zien?

Voor mijn fictieve bedrijfsplan moet ik opdrachten maken en nu is de vraag: "Beschrijf beknopt hoe je bedrijfsadministratie eruit gaat zien."

Nu vraag ik mij af wat ze hier mee kunnen bedoelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een beknopte bedrijfsadministratie moet in ieder geval deze basisgegevens bevatten: Grootboekadministratie Een grootboekadministratie bestaat uit een aantal “verzamelmappen” waarin u de inkomsten en uitgaven onderbrengt in kostenposten zoals bijvoorbeeld: geleverde producten, bankrekeningen, autokosten, telefoonkosten, ontvangen btw, betaalde btw etc. Al deze onderwerpen krijgen een nummer, een zogenaamd grootboekrekeningnummer. Het grootboek is eigenlijk de schil om de gehele boekhouding. Debiteuren en crediteurenadministratie Hierin staan de facturen van uw klanten en uw leveranciers gespecificeerd met bedragen, openstaande posten, btw etc. Deze gegevens zijn afkomstig van uw in- en verkoopadministratie. In- en verkoopadministratie De in- en verkoopadministratie bestaat uit het inboeken van uw verkoopfacturen en inkoopfacturen op grootboekrekeningen. In een boekhoudpakket worden verkoopfacturen vrijwel altijd automatisch doorgeboekt bij het aanmaken van de facturen. Inkoopfacturen boekt u handmatig in het systeem. Indien van toepassing: voorraadadministratie Indien u werkt met inkoop en verkoop van goederen zult u minstens één keer per jaar moeten inventariseren en de voorraad en de waarde daarvan vermelden in de boekhouding. U kunt ook een geautomatiseerde voorraadadministratie bijhouden in sommige boekhoudpakketten. Dit is eigenlijk alleen interessant als u veel inkoopt en verkoopt. Indien van toepassing: loonadministratie Dit is alleen van toepassing wanneer u personeel in dienst heeft.

Bronnen:
https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank/zz...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100