Inschrijven bij de KvK met een webshop?

Eigenlijk ben ik niet van plan een eindeloze discussie te krijgen dus daarom ben ik opzoek naar feiten.

Ik wil een webshop starten als hobby, gewoon een beetje voor erbij. Ik ga uit van een winst van ongeveer 600 euro per jaar. Maar dit kan natuurlijk ook meer worden.

Zover ik weet mag je BTW vrijhandelen tot een bedrag van ongeveer 1100 euro. Maar een professionele webshop komt gelijk over als een professioneel bedrijf.

Mijn punt is, ik wil mij best inschrijven bij de KvK maar ik wil dat het hobby blijft. Als ik informatie opzoek duit ik gelijk op "eenmanszaak", waar ik dus niet op doel. Ik wil gewoon leuk, eerlijk kunnen handelen met een mooie webwinkel. Stel ik wil me inschrijven, is er ook een simpele regeling voor mensen die niet veel verkopen? Of haal ik mezelf dan zoveel werk op de nek dat het niet leuk meer is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas.. Je wordt gewoon een eenmanszaak, als je spul gaat verkopen. Dat is nu eenmaail niet anders. Je haalt je neit zo heel veel op de hals hoor. Laat je informeren door de KvK. ik heb zelf een aantal jaar een eenmanszaak gedraait, en mijn belastingaanslag, een keer per zes maandan, was in een uurtje gedaan. Kwestie van je facturatie goed administreren (Kan gewoon een excel spreadsheet zijn met factuur nummer, datum, klantnummer of klant details, BTW, totaal bedrag. Die kan je elk half jaar gebruiken om snel je omzet te berekenen.

Er zijn een paar regels over hoe je een factuur op moet stellen, maar dat stelt allemaal veel minder voor dan het lijkt.

De belatingdienst kan je ook helpen, die sturen starters een coach toe die je de in de eerste weken een keer bezoekt, en dan met je kijkt hoe je admin opgezet is ed. Heb ik veel aan gehad, en je hebt meteen een aanspreekpersoon als je vragen hebt over je eerste belasting opgave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt de KVK ook bellen of mailen, met dezelfde vraag die je hier stelt. Ikzelf heb ook een webwinkel, maar dan zonder KVK. Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Inschrijving is verplicht. Je bent ondernemer en je moet ook aangifte doen. Facturen versturen en dat moet met een btw nummer en kvk nummer
Zodra je een onderneming start moet je ingeschreven staan bij de KvK. BTW vrijgesteld van handelen bestaat niet. Je hoeft geen btw Af te dragen onder een bepaalde omzet de btw grens na aftrek van geinde btw is € 1883

Toegevoegd na 3 minuten:
Je bent ondernemer en je moet ook aangifte doen. Facturen versturen en dat moet met een btw nummer en kvk nummer
ronron1212