De auto van de zaak is gestolen, kunnen wij als bedrijf hiervoor een herinvesteringreserve vormen?

De auto stond voor 8.000 op de balans, en was verzekerd voor 25.000. Echter het kopen van een nieuwe bedrijfsauto kostte 30.000 terwijl wij 25.000 van de verzekeraar uitgekeerd kregen.
Kunnen wij hiervoor een herinvesteringsreserve vormen?
En waarom wel/niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je koopt mag ik aannemen een nieuwe wagen dan heb je dus een boekwinst van € 3.000. Als je nieuw koop heb je herinvesteringsreserve nodig omdat je nieuw koopt.
ronron1212