ik wil graag een eigen kledingzaak, wat moet ik allemaal regelen als ik een zaak wil opstarten?

het word een hippe dames zaak, met goedkope kleding,wat er duur uitziet, goede kwaliteit dus, waar koop ik dit in(parijs duitsland) welke vergunningen heb ik nodig, verzekeringen regelen? ik heb totaal geen ervaring dus zou iemand mij kunnen helpen mijn droom waar te maken. hoe werkt dat met inkopen? winst, wat hou je over, geen idee waar ik moet beginnen help me, kheb al een investeerder, maar hij moet niet investeren in iets wat niet goed gaat lopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede kwaliteitskleding wat en duur uitziet kun je wel goedkoop verkopen, maar aangezien de fabrieken en eventueel merken eraan willen verdienen, zul jij uiteindelijk verlies maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik ook al dacht.
Hoe wil je aan duur uitziende kleding komen van
goed kwaliteit en die toch goedkoop verkopen?
Lijkt mij niet realistisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen goede tijd, ivm crisis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de kamer van koophandel worden middagen gehouden waarin je al je informatie over het starten van een eigen bedrijf kan krijgen tegen een kleine financiele vergoeding. Bronnen:
- www.kvk.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt, je hebt geen enkel ervaring. Het beste wat je kan doen is een studie doen die erbij hoort. Ik denk niet dat je door middel van antwoorden hier op GV meteen van start kan gaan. Ten tweede is budget, je hebt wel een investeerder, hoeveel buget heb je? Beste advies: pak een studie die jou helpt om jou droom waar te maken: Small business en Retail management. Of begin met een eigen webshop.

Antwoorden (4)

Neem eens contact op met bedrijven in het World Fashion Centre in Amsterdam. Daar zitten allemaal ondernemingen gevestigd die alleen aan ondernemers verkopen (soort van groothandels).
Zorg in ieder geval dat je een inboedelverzekering hebt, een (bedrijfs-)aansprakelijkheidsverzekering, brandverzekering. Daarnaast moet je je inschrijven in bij de Kamer van Koophandel.

Over de investeerder moet je je geen zorgen maken. Tuurlijk is het zo dat het goed moet gaan lopen, maar dat doe je voor jezelf en niet voor de investeerder. Het risico ligt er bij de investerdeer wanneer het mis gaat.
Zelf zou ik niet investeren zonder dat ik een duidelijk ondernemingsplan heb gezien, waarin o.a. een verwachting zit van de opbrengsten en de kosten die in de aankomende jaren gemaakt zullen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw plan lijkt mij niet realistische.

Je hebt geen verstand van kleding.
Hoe kun je dan goed inkopen?
Je denkt dat je een goede kwaliteit, duur uitziend,
toch goedkoop kan verkopen.
Waar zit je winst dan?

Heb je al een ondernemingsplan?
Wie worden je afnemers?
Waar ga je je vestigen?
Is daar een pand vrij?

Lees hier de 10 geboden voor startende ondernemers.
http://www.startbedrijf.nl/artikel/de-10-geboden/

http://www.eigenbaas.nl/?gclid=CPaJmd3BvawCFUcj3god1X_4ow

Ga naar bijeenkomsten voor startende ondernemers.

https://www.ondernemerssupport.nl/sparren/ondernemerstafels/details/121-ondernemerstafel-voor-mezelf-beginnen?itToVoteId=121&utm_source=particulier&utm_medium=tekstlink&utm_campaign=AdWords_actie_rondetafelstarten1&gclid=CP3Cu7jCvawCFYJH3godVnpqqQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- ga eerst eens langs de kamer van koophandel
- bedenk op wat voor locatie je wilt zitten: In het centrum betaal je al snel 3000 - 5000 euro per maand huur, buiten het centrum loopt er bijna niemand langs je winkel
- goedkoop inkopen doe je in/via china of india, bedenk je daarbij of je producten die gemaakt zijn met kinder- of slavenarbeid in je winkel wilt verkopen
- maak een ondernemersplan:
-- een schatting van al je kosten (ook van schoonmaak, koffieapparaat, gas en licht, inkoop, kortom alles wat je kunt bedenken)
-- een schatting van het aantal klanten dat je per dag kunt verwachten (en wat ze gaan besteden: heel veel kijkers kopen niks) loop eens een vergelijkbare winkel in en maak een praatje met de eigenaar/verkoper, vaak willen ze je best wel het een en ander vertellen.
-- wat denk je zelf te gaan verdienen per maand (wordt het je hoofdinkomen, of is het een hobby die niet veel hoeft op te leveren)
-- wil je ook een website, of zelfs een webshop? wat komt daar bij kijken? (hoeveel uur per dag wil je er instoppen)
-- Stop die getallen in een excelsheet en kijk of je de sommetjes kloppend kunt krijgen. Als blijkt dat je 1000 klanten per dag 1000 euro moet laten besteden (overdreven, ik weet het) dan kun je het vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij denkt dat het gemakkelijk is om een modewinkel te beginnen terwijl je er niets van af weet?
Denk je hier op GV antwoorden te vinden op al deze vragen?
maak eerst je school eens af.

Ga eerst eens een opleiding richting mode volgen.
Zoek daarna een stageplek in een modewinkel. (zie link hieronder).
Dan ben je een paar jaar verder en heb je al heel wat geleerd.
Loop dan een paar jaar mee in een modewinkel als volwassen verkoopadviseuse.
Pas daarna kun je voorzichtig gaan denken aan een eigen zaak.

http://www.fashionsolution.nl/3360/Modestage.nl.html