Wasmiddel in kleinere verpakkingen doorverkopen mag dat?

Ik lever huishoudelijke producten aan een studentenwoning. Dit doe ik op maandelijkse basis. Dus ik lever elke maand per persoon een box af met producten voor o.a. het huishouden. Ik heb berekend wat een gemiddeld persoon nodig heeft voor 1 maand en dit alles gedoseerd. Alles kan in de huidige verpakkingen blijven alleen het wasmiddel niet. Deze zijn doorgaans vanaf 1 liter verkrijgbaar maar dat is teveel voor 1 maand per persoon. Ik wil dan ook flacons van 1 liter overgieten naar kleinere (blanco) verpakkingen.

Mijn vraag is of dit mag. Kan ik een flacon wasmiddel opdelen in kleinere verpakkingen en dit doorverkopen? Ik kan de (noodzakelijke) informatie overnemen en dit op de nieuwe verpakkingen plakken.

Ik bereken per box een vast bedrag (abonnementskosten). Zou het niet mogen kan ik het dan alsnog doen en communiceren dat het wasmiddel er gratis bij zit? Dan verkoop ik het wasmiddel in de nieuwe verpakking niet door maar geef ik het gratis bij de rest.

Ik kon dit op internet niet zo snel vinden.

Alvast dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 liter teveel voor een maand? Oei....

Antwoorden (2)

nee je mag niet zomaar wasmiddelen opnieuw verpakken in kleinere vwérpakkingen. een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je bij een groothandel navraagt hoe je aan vakantieverpakkingen komt of je levert 1 keer per 3 maanden een verpakking mee waarbij je de prijs per maand omslaat,als je dat bijvoorbeeld met 3 produkten doet blijft de boxinhoud in aantal hetzelfde maar de produkten onderling wisselen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Lijkt me sterk dat dit niet zou mogen. Als de nieuwe verpakking aan de wettelijke eisen voldoet (aanduiding van de inhoud, waarschuwingen etc.)dan is er toch niets mis mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zitten nog veel meer eisen aan het verpakken en overpakken van reinigingsmiddelen en wasmiddelen. Kunnen nog wat risico's aanzitten voor het milieu en de gezondheid.
Nee, dat mag niet.

Reinigingsmiddelen vallen onder de REACH (Europese verordening).

Wanneer je de reinigingsmiddelen zonder toestemming van de fabrikant wilt verpakken in kleinere verpakkingen vervalt de product aansprakelijk van de fabrikant, nu ben jij zelf aansprakelijk voor eventuele productie fouten. Ook zal je moeten voldoen aan de wettelijke milieu eisen zoals een watervaste vloer en lekbakken. Deze eisen zijn allemaal terug te vinden in de reach verordening.