Als je NA een studie waar je 4 jaar studiefinanciering voor gekregen hebt een 2e studie gaat doen (tandheelkunde) krijg je dan nog 2 jaar stufi?

Mijn dochter heeft in Belgie een opleiding Pedagogische Wetenschappen voltooid, deze opleiding duurde daar 5 jaar maar ze kreeg 4 jaar stufi. Nu wil ze in Amsterdam tandheelkunde gaan studeren. Deze opleiding duurt 6 jaar, zou ze dan nog recht hebben op 2 jaar studiefinanciering?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dus geeft een 2e studie recht op nog een aantal jaren studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kreeg ze nederlandse studiefinanciering voor de studie daar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Nederlandse stufi (4 jaar)

Antwoorden (1)

Als je al eerder een opleiding op hbo-niveau of hoger hebt gedaan, vermindert dat het aantal jaren dat je nog recht hebt op studiefinanciering.
Andere bron: "Je hebt slechts recht op 4 jaar studiefinanciering, die wordt omgezet in een gift. Vervolgens kun je nog 3 jaar lenen bij de IB-Groep. Die lening moet je wel terug betalen"

Dus volgens mij niet nog eens 2 jaar recht. Wel kun je nog recht hebben als je een master doet: http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/prestatiebeurs.asp