Als je door wilt studeren na de HBO (in 4 jaar behaald) hoeveel moet je dan per jaar betalen aan college geld voor de universiteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat je al een studie hebt afgerond, kom je hoogstwaarschijnlijk niet meer in aanmerking van het wettelijke collegegeld, je gaat namelijk instellingscollegegeld betalen. Deze mogelijk door de instellingen zelf bepaald worden, maar is minimaal 1.771 euro voor het schooljaar 2012/2013.

Je zult bij de betreffende instelling zelf moeten informeren naar de hoogte van het collegegeld. Zo is het bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam minimaal 5.500 (ligt aan de studie) en bij de Rijksuniversiteit Groningen 6.900 euro (voltijd).

Wel kunnen er uitzonderingen zijn bij bepaalde schakelprogramma's en als je deeltijd gaat studeren.