Ik kom van vmbo-tl en ga volgend haar havo doen. Kan ik dan met hele goede cijfers van 4 havo naar 5 vwo?

Anders moet ik namelijk eerst naar 5 havo en dan kan ik pas naar 5 vwo. Maar er zijn mensen in mijn omgeving die van 2 havo naar 3 vwo zijn gegaan.

Zo ja, moeten het dan zevens zijn of moet het toch wel boven de acht gemiddeld zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar is jaar ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb werkelijkwaar geen idee, maar ik wil wel even zeggen dat ik het knap vindt dat je het gaat proberen! niet iedereen heeft zo'n inzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover ik weet kan dit niet, met name omdat zowel HAVO 4/5 als VWO 5/6 nog meer dan vroeger met elkaar verbonden zijn. 'Vroeger' was dit ook al niet mogelijk.
Ik denk dat het niveauverschil ook té hoog is. Weet het niet zeker, vandaar dat ik hier reageer en niet bij de antwoorden.
Wel succes gewenst!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil geneeskunde studeren. En daarvoor moet ik bepaalde vakken op vwo niveau afsluiten.

Het beste antwoord

Nee je kunt niet van 4 havo naar 5 vwo. Zelfs van 3 havo naar 4 vwo is een schier onmogelijk gat want je hebt lesstof gemist in die 3 jaar die je niet op het vwo zat.

Verder kan het niet omdat ze al hun profiel kiezen eind vwo 3 en dan heb jij al wat gemist door niet havo 4 en havo 5 te doen.

Ook moet je rekening houden met de talen, niet iedereen heeft twee vreemde talen in het pakket in vmbo T en havo en dat moet wel op het VWO (tenzij ernstige dyslexie).

Dus nee wat jij wil is ook bij hele goed cijfers niet te doen omdat je een flinke achterstand hebt op de vwo'ers. Die achterstand heb je ook nog wel een beetje na Havo 5 maar dan heb je al meer eindexamenervaring.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon dus havo 4 en havo 5 doen en al rekening houden met je profiel voor het VWO. Let daar heel goed op zodat je ook door kunt als je dat wil want je zit dus al snel met een vak tekort of een taal tekort. Laat je goed informeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

dat zou kunnen als je allemaal 10-en had! maar dan zat je niet op de havo maar op het gymnasium.

antwoord= nee je gaat van 4 havo naar 5 havo, examen.
ben je geslaagd ? mooi dan op naar het vwo !

succes !