Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit op MBO niveau 4. Volgend jaar ga ik HBO studeren. Ik wil graag 1e klas van HBO overslaan. Wat moet ik nu doen? Wat zijn mijn mogelijkheden?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik studeer nu MBO bank- en verzekeringswezen. Op HBO wil ik graag rechten studeren. Geen opleidingen die bij elkaar passen dus...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat je het eerste jaar kunt missen, zeker als de studies niks met elkaar te maken hebben, wordt in het eerste jaar de basis gelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Stippel, hoeveel mbo'ers halen hun propedeuse niet eens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.nobiles.nl/index.php?id=11&newsid=12056
Een gast die zijn master in 1,5 jaar haalde, waar normaal 4 jaar voor staat.
Dus een HBO in een jaar minder kan ook prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Stippel en Pelle Omdat ik zeer voorloop vergeleken met de klas. Ik heb mijn 4 verplichte WFT-examens behaald. WFT lessen hoef ik niet meer in. Ik heb nu veel vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beter twee jaar in 1 gaan doen, bijv het tweede en derde jaar. Zomaar een jaar overslaan slaat nergens op want je zult toch al die tentamens moeten doen. Het eerste jaar is enorm zwaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ga naar een studieadviseur van de opleiding die je wilt gaan doen.
Het zal namelijk per HBO anders zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke opleiding volg je? Welke opleiding wil je gaan volgen?
Je hebt verkorte mbo-hbo routes. Bijvoorbeeld spw-sph. Maar ook in andere richtingen kan dit.
Bekijk de volgende sites maar eens.
Ook door je inzet kan je soms versneld door het hbo.

Toegevoegd na 11 minuten:
Verkorte opleidingstrajecten